מחדל בסוכנות ההגירה: פרטים מזהים של עצורים פורסמו "בשוגג" באתר ICE
סוכנות אכיפת המכס וההגירה טענה כי מיהרה להוריד את הקובץ אקסל שהועלה בטעות, אולם בפועל הפרטים נחשפו באתר במשך חמש שעות. "נחקור את האירוע ונתקן לפי המסקנות"

פרטים מזהים רבים של יותר מ-6,000 מהגרים בלתי חוקיים שנמצאים במעצר פורסמו באתר האינטרנט של אכיפת המכס והגירה (ICE), כך אישרה הסוכנות מוקדם יותר השבוע.

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

לפי ההודעה של ICE, במשך כחמש שעות כל גולש באתר של הסוכנות יכול היה לראות את השמות ומדינות המוצא של העצורים, כמו גם את מתקני המעצר הספציפיים שבו הם הוחזקו ומספר זיהוי פנימי שניתן להם ע"י הממשל הפדרלי.

מי שחשף את המחדל החמור היה ארגון Human Rights First, מלכ"ר אמריקאים שמקדם זכויות אדם בסיסיות למהגרים.

"כל 6,252 העצורים שזהותם נחשפו בשוגג ע"י ICE הביעו חשש שהם יפלו קורבן לרדיפה במידה שבתי המשפט האמריקאים ידחו את בקשתם ויורו להם לחזור למדינתם", אמרו בארגון.

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

אלינור אייסר, בכירה בארגון אשר אמונה על המחלקה להגנה על פליטים, אמרה שהיא חוששת שהעצורים או בני משפחתם יהיו בסכנה במדינת המוצא שלהם בשל ההדלפה: "בחלק מהמדינות אנחנו יודעים שהמשטרים מנסים להתנקם במי שמבקש לקבל מעמד של פליט בארצות הברית", היא הסבירה.

כאמור, ב-ICE אישרו את הדיווחים ואמרו: "טבלת אקסל פורסמה בשוגג במהלך עדכונים שגרתיים, והמידע נמחק מהאתר הציבורי בתוך 11 דקות לאחר שנודע לנו על הפרסום השגוי".

עוד אמרו ב-ICE: "על אף שמדובר בפרסום שוגג, עצם הפרסום מהווה הפרה של המדיניות. נחקור את התקרית ונבצע תיקונים בהתאם למסקנות".

YOU MIGHT ALSO LIKE