סאגה שעולה בחיי אדם: הקמת רשת למניעת התאבדויות בגולדן גייט מתעכבת - והמחיר הכפיל את עצמו
בניית הרשת הייתה אמורה להסתיים בינואר בשנה שעברה, אך סכסוך בין הקבלנים והמחוז עצר את התהליך החשוב שאמור להרתיע אנשים מלשים קץ לחייהם

כבר יותר מ-20 שנה שסן פרנסיסקו רוצה להקים על גשר שער הזהב רשת למניעת התאבדויות. אך בגלל הפיגור בלוח הזמנים, הקבלנים אומרים כי העלות לכך יותר מתכפיל את עצמה לעומת המחיר המקורי, והיוזמה תעלה כעת כ-400 מיליון דולר. 

(צילום: Shutterstock)

העניין הגיע לבית המשפט, והחברות 'שימיק בניה' ו'דני בניה' אומרים כי השינויים והפגמים בתכנון של הממשלה להקמת הרשת, כמו גם חוסר השקיפות לגבי הידרדרות התחזוקה של הגשר, העלו את המחיר מ-142 מיליון דולר ל-398 מיליון דולר. 

"נדהמנו לגלות שהמחוז הסתיר מידע משמעותי במהלך שלב ההצעה על הפרויקט, כולל הידרדרות נרחבת באזורים מסוימים של הגשר", נמסר מ'שימיק בניה' בהצהרה. 

למעשה, הפרויקט אמור להוסיף רשתות נירוסטה ברוחב של כ-6 מטרים משני צידי הגשר, לאורך 2.7 קילומטרים, ולהחליף פלטפורמות תחזוקה ששימשו את העובדים שבנו את הגשר. 

התקנת הרשתות כבר החלה בשנת 2018, והיא הייתה אמורה להסתיים בינואר 2021 אך נדחתה שוב ושוב. הרעיון להצבת מחסומים כאלה אושר בכלל בשנת 2008, במטרה כאמור להרתיע את אלה שמחפשים לסיים את חייהם. 

פול מולר, נשיא קרן ברידג' רייל - עמותה שהוקמה כדי למנוע התאבדויות מהגשר - אמר כי הגשר היה מקום התאבדות של כמעט 2,000 בני אדם מאז פתיחתו בשנת 1937, כולל 25 אנשים ששמו קץ לחייהם רק בשנה שעברה. 

(צילום: Shutterstock)

שתי החברות הקבלניות שמשתפות פעולה כדי לעבוד על הפרויקט, נתבעו בשנה שעברה על ידי קבלן המשנה Vigor Works, שטוען כי הן חייבות מיליוני דולרים. 

אך שני הקבלנים, שימיק ודני, טוענים במסמכי בית המשפט כי המחוז עיכב את השלמת הפרויקט ובכך פגע במוניטין שלהם, כאמור על ידי הסתרת "מידע משמעותי… לרבות הידרדרות נרחבת באזורים מסוימים בגשר".

מנגד, דובר המחוז, פאולו קוסוליץ'-שוורץ, אמר כי העיכובים וחריגת העלויות נובעים, בין השאר, מכך שחברת שימיק שינתה שלושה בעלים מאז החלה לעבוד על רשתות נגד התאבדויות.

"אנחנו מתוסכלים מאוד מהקצב האיטי של הבנייה של שימיק ומהעיכובים המרובים בבניית מחסום ההתאבדות. המחוז היה שקוף לגבי מצב הגשר עם שימיק לאורך כל הפרויקט", נמסר. 

לבינתיים, המיזם השלים כ-47% מהתהליך, והצפי כעת הוא שהוא יגיע לסיומו עד דצמבר 2023 - איחור של כמעט 4 שנים.

YOU MIGHT ALSO LIKE