ה-FBI בודק: האם רוצח הסטודנטים מאיידהו הגיע להלוויות שלהם?
מנתחת התנהגותית של הסוכנות הפדרלית אמרה כי פעמים רבות רוצחים שטרם נתפסו מגיעים להלוויה ומקבלים סוג של הנאה ואגו על כך שהם התחמקו מהפשע שביצעו

בכירה לשעבר ב-FBI טענה כי החשוד המסתורי שדקר למוות ארבעה סטודנטים מאוניברסיטת איידהו, אולי הופיע בהלוויות שלהם ו"נהנה מהמחשבה שהוא התחמק מהפשע". 

מרי אלן אוטול, לשעבר עובדת ביחידה היוקרתית לניתוח התנהגותי של סוכנות החקירות הפדרלית, אמרה כי "לפעמים העבריינים מופיעים… יכול להיות שהם נהנים מאוד לחשוב שהם הצליחו להתחמק מהפשע, ולכן ללכת לאירוע כזה שבו הם יכולים להסתובב חופשי ואנשים לא מבינים מי  הם, זה בהחלט יכול להזין סוג של תגובת אגו כזו".

כזכור, איתן צ'אפן וזוגתו זאנה קרנודל, שניהם בני 20, וקיילי גונקאלבס וחברתה הטובה מדיסון מוגן, שתיהן בנות 21, נרצחו בדקירות סכין ב-13 בנובמבר בשעת לילה מאוחרת, בבית ששכרו עם עוד שני סטודנטים בסמוך לקמפוס בעיר מוסקבה, איידהו. 

גורמי אכיפת החוק השונים המעורבים בחקירה עדיין לא הצליחו להבין מי הוא החשוד שלהם או מה המניע שלו. עם זאת הם עדיין נוטים להאמין "שהמתקפה הזו כוונה נגד אדם ספציפי".

אוטול המשיכה ואמרה כי האופי של הפשע חסר הבושה הזה מגדיל את הסיכוי שהחשוד אכן ייקח את הסיכון וישתתף בהלוויות הקורבנות. "יש התנשאות על הפשע הזה, יש אופי בסיכון גבוה", אמרה והזכירה שהעבריין נכנס לבית שאוכלס על ידי שישה אנשים, "שם היו כל האפשרויות ההגיוניות שמישהו יתקוף אותו בחזרה".

החוקרים תיעדו את הלוויות בווידאו וצפו בהן לאחר מכן, הוסיפה אוטול, כאשר מקור אחר מאכיפת החוק אמר כי הרשויות עקבו מקרוב גם אחר צילומי הקמפוס ביום רביעי בלילה בו אירע הרצח. 

ואכן, אירועי עבר יכולים להעיד כי ייתכן שהרוצח יופיע בהלוויות. 

בשנת 2015, למשל, רנדולף סנדרס רצח את הקולגה שלו קים ג'וניס, לאחר שהאחרונה גילתה כי הוא גנב כסף מהעמותה של הילדים שבה עבדו ועמדה לדווח עליו. לפני שהודה בפני הרשויות על הרצח, הוא השתתף בהלוויה שלה ואף לחץ את ידו של בנה. 

הנרי לואיס וואלאס, שכונה "חונק הטאקו בל", פיתה 11 נשים למסעדות המזון המהיר בצפון ודרום קרוליינה, לפני שאנס וחנק אותן למוות. הוא הכיר הרבה מהקורבנות שלו, והשתתף בחלק מהלוויות שלהן שם ניחם את המשפחה. 

YOU MIGHT ALSO LIKE