יותר מבלאק פריידי: 'סייבר מאנדיי' הגיע לשיא של 11.3 מיליארד דולר עם הנחות ענק
עם עודף היצע וסביבת הוצאת צרכנים רכה, קמעונאים ביצעו קריאה נכונה העונה כדי להניע את הביקוש באמצעות הנחות כבדות", לפי האנליסט הראשי של אדובי

הודות להנחות גדולות מהצפוי, סייבר מאנדיי קבע אמש שיאים חדשים - כאשר קמעונאים מקוונים משכו מכירות בסך של כ-11.2 מיליארד דולר, זינוק של כ-5.1% לעומת 2021 בה נרשמו מכירות בסך כולל של כ-10.7 מיליארד דולר, על פי נתונים של חברת המעקב אדובי אנליטיקס.

הנתון עומד אף מעל נתוני הבלאק פריידיי, שסך מכירותיו הסתכמו ב-9.12 מיליארד דולר השנה - בעוד יום חג ההודיה עצמו רשם מכירות בסך 5.29 מיליארד דולר.  בנוסף לכך מכירות בשווי 9.55 מיליארד דולר נרשמו באופן כללי במהלך סוף השבוע של החג.  בסך הכל, "שבוע הסייבר" צפוי לגרוף סך מכירות מקוונות בשווי 35.27 מיליארד דולר, עלייה של כ-4% לעומת אשתקד. סך מכירות במשך השבוע הזה מהווה כ-16.7% מכלל המכירות בחודשים נובמבר ודצמבר, לפי TechCrunch. מכירות השיא התבססו על הנחות גבוהות שניתנו במוצרי אלקטרוניקה, צעצועים, והלבשה.

ההנחות על מוצרי אלקטרוניקה היו בגובה של עד כ-25% (לעומת 8% ב-2021), בעוד שבצעצועים ההנחה הממוצעת עמדה על כ-34%. גם טלוויזיות, מוצרי ספורט, מחשבים, רהיטים ומכשירי חשמל רשמו נתוני הנחה גבוהים.

מוצרים מובילים אחרים עליהם ניתנו הנחות גבוהות כללו משחקים, קונסולות משחקים, מוצרי לגו, Disney Encanto, כרטיסי פוקימון, Bluey, מוצרי דייסון, עגלות, שעוני אפל, רחפנים ומצלמות דיגיטליות.

Salesforce פרסמה בעצמה נתונים ראשוניים משלה עבור סייבר מאנדיי בהם ציינה כי למרות שהאינפלציה בהחלט מורגשת בארה"ב, הרי שהתרחש ריבוי וגדילה בסה"כ במספר העסקאות השנה. לשם המחשה, בשעות השיא של סייבר מאנדי אנשים הוציאו כ-12.8 מיליון דולר לדקה.

"עם עודף היצע וסביבת הוצאת צרכנים רכה, קמעונאים ביצעו קריאה נכונה העונה כדי להניע את הביקוש באמצעות הנחות כבדות", לפי האנליסט הראשי של אדובי.  "הדבר דרבן הוצאות מקוונות שהגיעו לרמות גבוהות מהצפוי, ואשר חיזקו את המסחר האלקטרוני כערוץ מרכזי להגדלת נפח ולכידת עניין הצרכנים".

באשר למגמות הקנייה, עסקאות קנה-עכשיו-שלם-מאוחר יותר (BNPL) ירדו מעט בסייבר מאנדיי לעומת בלאק פריידי וסוף השבוע. אנשים נוטים להשתמש ב-BNPL כאשר הגודל הכולל של עגלת הקניות גבוה.

YOU MIGHT ALSO LIKE