המאבק בפשיעה: ניו יורק תאשפז בכוח אנשים הסובלים מבעיות נפשיות
ראש העיר אריק אדמס הכריז על תוכנית חדשה שמטרתה לדאוג לחולי נפש דרך טיפול מקצועי, גם ללא הסכמה. "המציאות היא שפסיכוזה לא מטופלת יכולה להביא למצב אכזרי"

כחלק מהמאבק בפשיעה המחריפה בניו יורק, ראש העיר אריק אדמס הכריז על תוכנית חדשה לפיה אנשים חולי נפש יילקחו לאשפוז בעל כורחם.

(צילום: Shutterstock)

בהצהרה שפורסמה על ידי העירייה, נכתב כי "המסלול החדש יתמודד עם המשבר המתמשך בבריאות הנפש בקרב אנשים שנותרו ללא טיפול וללא מחסה ברחובות העיר ניו יורק וברכבות התחתיות". 

"בהתאם לחוק המדינה ולתקדים של בית המשפט, ראש העיר אדמס הנחה את עובדי רווחת הציבור, בתי החולים המופעלים בעיר ואת המגיבים הראשונים כי יש להם סמכות החוקית לספק טיפול לתושבי ניו יורק כאשר מחלת נפש קשה מונעת מהם לספק את הצרכים האנושיים הבסיסיים שלהם, במידה כזו שהם מהווים סכנה לעצמם". 

היוזמה העירונית מגיעה כאשר ניו יורק ממשיכה להיאבק בגל הפשיעה הקשה. לפי נתונים של  NYPD, במהלך שנת 2022 היו למעלה מ-114,000 תלונות על פשע, אשר כולל רצח, אונס, תקיפה, שוד, פריצה וגניבה. לשם השוואה, לאורך אותה תקופה בשנת 2021 היו 90,727 תלונות. 

בעת ההכרזה על התוכנית, ראש העיר אדמס אמר: "יותר מדי זמן היה תחום אפור שבו המדיניות, החוק והאחריות לא היו ברורים, וזה אפשר לאנשים נזקקים ליפול בין הכיסאות. תרבות אי הוודאות הזו הובילה לסבל בל יתואר ולתסכול עמוק. זה לא יכול להימשך".

"אנו נתמקד בעשייה, בטיפול ובחמלה. אם מחלת נפש גורמת למישהו להיות חסר מחסה וסכנה לעצמו, מוטלת עלינו החובה המוסרית לעזור לו לקבל את הטיפול שהוא צריך", הוסיף אדמס. 

(צילום: Shutterstock)

"אנחנו לא יכולים להמשיך להכחיש את המציאות שפסיכוזה לא מטופלת יכולה להביא למצב אכזרי, ולפעמים נדרש התערבות לא רצונית, טיפול רפואי בפיקוח וטיפול ארוך טווח. נשנה את התרבות מלמעלה ומלמטה, וננקוט בכל פעולה כדי לדאוג לאלה שזקוקים לכך". 

התוכנית התקבלה בברכה על ידי שירותי ההגנה של ברוקלין, הברונקס, הארלם ומחוז ניו יורק, ובהצהרה משותפת הם כתבו: 

"במקום לכלוא אנשים עם מחלות נפש והפרעות דומות, ולאחר מכן להפקיר אותם להתהליך כאוטי ללא תמיכה בשחרור חזרה לקהילה, בתי המשפט לבריאות הנפש והטיפול בסמין והשירותים הקהילתיים החזקים, מובילים ליותר בריאות הציבור ובטיחות הציבור". 

YOU MIGHT ALSO LIKE