סנאטור דמוקרטי מודה: המפלגה שלי לא באמת מבינה מה קורה בגבול
מארק קלי מאריזונה העביר ביקורת על הדמוקרטים שלא מודעים, לדבריו, לגודל הכאוס המתרחש בגבול הדרומי של ארצות הברית. "אי אפשר להתעלם מזה"

סנאטור דמוקרטי מאריזונה, מארק קלי, מתח ביקורת חריפה על חברי המפלגה שלו בטענה לחוסר הכשירות שלהם בתגובה למשבר הגבול. 

בראיון ל'וושינגטון פוסט' שפורסם ביום שלישי, קלי נשאל אם מפלגתו עושה עבודה טובה בזיהוי גודל המשבר בגבול הדרומי של ארצות הברית, ואם הם מבינים את התסכול של האמריקאים. 

"ממש לא. אפיל ולא קרוב", ענה הסנאטור. "כשהגעתי לראשונה לוושינגטון, לא לקח לי הרבה זמן להבין שיש הרבה דמוקרטים שלא מבינים את הגבול הדרומי שלנו, והרבה רפובליקנים שרק רוצים לדבר על זה". 

קלי הביע אופטימיות לכך ששתי המפלגות יוכלו להניח את המחלוקות בצד ולהתאחד כדי לאבטח את הגבול, ולהעביר רפורמה בהגירה. ועדיין, הוא שב והדגיש כי המפלגה שלו "לא באמת מבינה" את הבעיות בדרום. 

"אנחנו עדיין במצב שבו הרבה דמוקרטים לא ממש מבינים את זה, לעומת רפובליקנים שרוצים לדבר על זה ולהשתמש בזה למטרות פוליטיות. אבל אני אגיד לך מה, אני חושב שיש מספיק מאיתנו שמבינים את זה ורוצים להשיג משהו".

(צילום: AP)

קלי, שנבחר מחדש בבחירות אמצע הקדנציה, אמר שהוא שמע חששות של מצביעים רבים לגבי המצב בגבול. "אי אפשר להתעלם מזה באריזונה. זה כאוס, במשך עשרות שנים כבר", אמר. 

המושלת הדמוקרטית הנבחרת, קייטי הובס, קראה גם היא לדמוקרטים לפעול כדי לפתור את המשבר: "זה אחד הדברים שבראש סדר העדיפויות שלי, לדבר עם הנשיא במונחים של השגת ביטחון אמיתי למדינה שלנו ולגבור".

"אמרתי את זה כבר, אני חושבת שהם לא עושים מספיק", המשיכה. "אשמח אם הם יגיעו לבקר ויראו ממקור ראשון את סוג התמיכה וההקלה שאנשים בקהילה שלנו צריכים מהממשל הפדרלי".

 כזכור, הנשיא ג'ו ביידן לא הגיע לבקר בגבול מאז שנכנס לתפקיד בבית הלבן. כמו כן, סגניתו קמלה האריס - שמונתה להיות הגורם הבכיר בממשל שיוביל לפתרון המשבר - הגיעה פעמים ספורות מאוד לביקור בגבול, ורבים מבקרים אותה שלא עשתה כמעט דבר כדי לקדם פתרון כלשהו. 

YOU MIGHT ALSO LIKE