משרד הבריאות האמריקאי ממליץ: להחזיר את חובת המסכות והריחוק החברתי
הדו"ח שפורסם על ידי ה-HHS טוען כי אנשים שסובלים מקוביד ארוך מבודדים מאזורים ציבוריים מאז הסרת מנדט המסכות וביטול הריחוק החברתי

משרד הבריאות ושירותי האנוש (HHS) פרסם ביום שני דו"ח חדש לפיו הוא ממליץ לממשלה לחייב או לעודד עטיית מסכות ושמירה על ריחוק חברתי, זאת כדי להגן על הציבור מפני 'קורונה ארוכה' אפשרית. 

(צילום: Shutterstock)

הדו"ח, שהמשרד הזמין מסוכנות המחקר Coforma, מציע מגוון רחב של המלצות שיסייעו למי שמתמודד עם תסמיני קורונה מתמשכים. בין הסעיפים, המשרד הציע לקבוע מדיניות ציבורית המגנה על "כולם מקורונה", כולל על ידי החזרת מנדט עטיית המסכות. 

המסמך הצדיק צעדים כאלה בטענה כי תחומי שיפוט שהסירו את חובת המסכות, הפכו את החיים לקשים לאלה שנאבקים בנגיף הארוך. 

"הסרת המנדטים והיחס האדיש לעטיית מסכות וריחוק חברתי, שאופיינית במקומות ציבוריים ופרטיים רבים, מבודדת עוד יותר אנשים עם קוביד ארוך", נכתב. 

"אנשים רבים עם קורונה ארוכה נמנעים ממרחבים ציבוריים ואירועים עקב חשש מהידבקות חוזרת או החמרה פוטנציאלית של תסמיני הקורונה, וההשפעות הבריאותיות שלהם. חלקם עשויים לחוות תסמיני PTSD כתוצאה מטראומה שנגרמה להם במהלך הזיהום החריף שלהם". 

(צילום: Shutterstock)

כתוצאה מכך, נכתב בדו"ח, על קובעי המדיניות "לעודד או לחייב מדיניות ופרוטוקולים לגבי מסכות וריחוק חברתי במרחבים ציבוריים המגנים על אנשים מפני הידבקות או הדבקה מחדש ואפשרות לקוביד ארוך". 

אמנם הנשיא ג'ו ביידן הכריז בראיון בחודש ספטמבר כי "המגפה הסתיימה", הממשל ביקש בשבוע שעבר תוספת של 10 מיליארד דולר כדי להילחם בקורונה, כולל 750 מיליון דולר ספציפית לקוביד ארוך. "יש להקשיב וללמוד מהחוויות של חולי קורונה ארוכה, זה חיוני להאצת ההבנה ופריצות הדרך", אמרה עוזרת מזכירת הבריאות, רייצ'ל לוין.

היא אמרה שהדו"ח החדש של HHS הוא "הוכחה למחויבות שלנו לערב קהילות ולספק פתרונות למטופלים". 

בהמשך המסמך, נכתב גם כי יש להמשיך לקדם את החיסון כ"אמצע המניעה לקוביד ארוך, כמו גם להגביר את המודעות לאופן שבו המצב יכול להשפיע על בריאותו הנפשית וההתנהגותית של אדם". 



YOU MIGHT ALSO LIKE