מבצע הטבח במועדון הלהט"ב בקולורדו: בן 22 שאיים לפוצץ את ביתה של אמו
חמישה בני אדם נרצחו ו-18 נפצעו, שבעה מהם אנוש, לאחר שאנדרסון לי אולדריץ' נכנס למועדון Club Q עם כלי נשק וירה לכל עבר - עד ששני גברים שנאבקו בו הצליחו להכניע אותו

אנדרסון לי אולדריץ' בן ה-22 הוא החמוש שרצח חמישה אנשים ופצע 18, כאשר נכנס למועדון של קהילת הלהט"ב בקולורדו ופתח באש לכל עבר. החשוד מוכר לרשויות החוק, שכן בעבר הלא רחוק הוא איים על אמא שלו כי ישתמש בפצצה תוצרת בית כדי להחריב את ביתו. 

על פי רישומי המשטרה, ביוני 2021 אולדריץ' נעצר והואשם באיומים ובחטיפה מדרגה ראשונה. אז, היה ברשותו "מספר רב של כלי נשק" ותחמושת כאשר הוא איים על אמו כי יפוצץ את ביתו - מה שגרם לפינוי של עשרה בתים באזור. 

אלא שהמשטרה שהוזעקה למקום לא מצאה חומר נפץ תוצרת בית, וגם אמו סירבה אז לשתף פעולה עם רשויות החוק. לכן, אולדריץ' לא הועמד לדין, מה שעזר לו להתחמק מה'דגלים האדומים' של הרשויות. 

כאמור, הטבח המזעזע אירע במועדון Club Q במחוז אל פסו ביום שבת, כאשר הדיווחים הראשונים התקבלו בסביבות השעה 23:55. הכוחות שהגיעו למקום עצרו את החשוד במקום, והעבירו אותו לטיפול בבית חולים לאחר שנפצע. 

אולדריץ' נכנס למועדון ופתח באש לעבר כל הנמצא במקום. הוא רצח חמישה בני אדם ופצע 18, כאשר שבעה מהם באורח אנוש. המשך מסע הירי נבלם בזכות שני אנשים שהיו במועדון, שנאבקו באולדריץ' והצליחו להכניע אותו. 

(צילום: AP)

מפקד משטרת קרטר ספרינגס, אדריאן ואסקז, תיאר את הירי כ"רוע וחסר הגיון", ואישר כי אולדריץ' נעצר עם שני כלי נשק. 

"החשוד נכנס למועדון Q ומיד החל לירות לעבר האנשים בפנים, בעודו מתקדם יותר אל תוך המועדון", סיפר ואסקז. "בזמן שהחשוד היה בפנים, לפחות שני אנשים גיבורים החליטו להתעמת ולהילחם איתו, ובכך הצליחו למנוע ממנו להמשיך להרוג עוד ולפגוע באחרים. אנחנו חייבים להם חוב גדול. תודה". 

עוד הוסיף: "המועדון היה מקלט בטוח לתושבים הלהט"בים שלנו. לכל אזרח יש את הזכות להרגיש בטוח בעיר היפה שלנו".

החקירה נמשכת ומבוססת על ממצאים ראשוניים, והבלשים עדיין מחכים לצו חיפוש כדי לגלות אם מישהו אחר היה מעורב, וכדי לקבוע את המניע לטבח שיבהיר אם מדובר בפשע שנאה או לא. 

הנשיא ג'ו ביידן פרסם הצהרה המביעה תנחומים למשפחות הקורבנות, ומגנה את הטבח הקשה: "למרות שעדיין לא נקבע שום מניע למתקפה הזו, אנו יודעים שקהילת הלהט"ב נתונה לאלימות ושנאה מחרידה בשנים האחרונות. לאלימות בנשק חם ממשיכה להיות השפעה הרסנית במיוחד לקהילה הזו ברחבי המדינה, והאיומים הולכים וגוברים".

"אסור להפוך מקומות שאמורים להיות מרחבים בטוחים של קבלה וחגיגה, למקומות של טרור ואלימות. עם זאת, זה קורה לעתים קרובות מדי", אמר הנשיא. "עלינו לדחות את אי השוויון שתורם לאלימות נגד אנשי הלהט"ב. אנחנו לא יכולים ואסור לנו לסבול שנאה". 

YOU MIGHT ALSO LIKE