אבוט מכריז על פלישה ומאשים את ביידן: "חוסר המעש שלך הוביל לתוצאות קטסטרופליות"
מושל טקסס שלח מכתב חריף ביותר בו תקף את הנשיא על "השתיקה מחרישת האוזניים" לנוכח משבר הגבול ו"הכישלון בלהגן על המדינה מפני פלישה"

מושל טקסס, גרג אבוט, תקף את הנשיא ג'ו ביידן בגין "הפלישה" המתמשכת של מהגרים בגבול הדרומי, והזהיר כי הממשל שלו יחריף את המאמצים להדוף את המסתננים.

(צילום: Getty Images)

"חוסר המעש שלך הוביל לתוצאות קטסטרופליות", כתב אבוט, שנבחר לקדנציה שלישית כמושל טקסס, במכתב ששלח לנשיא. "תחת השגחתך, ארצות הברית סובלת מהכמות הגבוהה ביותר בהיסטוריה שלה של הגירה בלתי חוקית", הוסיף והאשים את הנשיא ב"בריחה מאחריות". 

המושל הרפובליקני המשיך ואמר שביידן סירב לאכוף את החוקים האמריקאים בנושא הגירה, ונכשל בלהגן על המדינה מפני פלישה, מה שגרר את אבוט "לאלץ אותי להפעיל את סעיף 1, פרק 10, קטע 3 של החוקה האמריקאית", כדי להגן על טקסס מפני "פלישה של קרטלי סמים מקסיקניים".

הסעיף עליו דיבר אבוט קובע כי מדינות לא יכולות להזעיק חיילים, להיכנס לבריתות או "לעסוק במלחמה - אלא אם כן מתקיימת פלישה בפועל, או סכנה קרובה" שלא ניתן להתעכב עם טיפולה. 

וכך, ביום רביעי הורה המושל למחלקת בטיחות הציבור של טקסס ומחלקת הצבא, להגביר את המאמצים בלהאט או לעצור את זרימת אלפי המהגרים שמדי חודש חוצים באופן לא חוקי את הגבול ממקסיקו אל ארצות הברית. 

(צילום: Getty Images)

אלפי חיילים של המשמר הלאומי וכוחות של טקסס כבר נפרסו לאורך הגבול במטרה להדוף את חוצי הגבול, כאשר במקביל הממשל של מדינת הכוכב הבודד מסיע אלפי מהגרים לערים ליברליות כמו ניו יורק, וושינגטון הבירה, שיקגו ולאחרונה גם פילדלפיה.

"הטקסנים משלמים את המחיר על הכישלון שלך", אמר אבוט לביידן, והמשיך: "השתיקה שלך לנוכח הזעקות החוזרות ונשנות שלנו, היא מחרישה אוזניים. הסירוב שלך אפילו לבקר את הגבול כדי להסתכל ממקור ראשון על הכאס שגרמת, הוא מחריד. שנתיים של חוסר מעש מצידך לא משאירות לנו ברירה, אלא להסלים את המאמצים שלנו לאבטח את המדינה שלנו".

החששות של טקסס ושאר מדינות הגבול גוברות לאחר ששופט פדרלי ביטל ביום שלישי את מדיניות 'כותרת 42' מתקופת טראמפ, שאפשרה לגרש מהגרים באופן מיידי כאשר הם נתפסים בגבול. 

YOU MIGHT ALSO LIKE