צעירה טרנסג'נדרית זכתה בתחרות יופי בניו המפשייר - והביקורות לא איחרו לבוא
בת ה-19 עשתה היסטוריה כאשר ניצחה את המתמודדות הנקבות מלידה, מה שגרר תגובה חריפה דווקא של דוגמנית עבר שהאשימה את אידיאולוגיית ה-woke

צעירה טרנסג'נדרית בת 19 זכתה בתחרות יופי בניו המפשייר, 'מיס גרייטר דרי 2023', אותה מארגנת מיס אמריקה. 

בריאן נגוין, אמריקאית ממוצא וויאטנמי, נחשבת למתחרה הטרנסג'נדרית הראשונה שזכתה בתחרות המקומית של מיס אמריקה שנוסדה בסוף שנות ה-80, מה שיעניק לבת ה-19 מלגת לימודים. 

"אני נרגשת להיות האישה הטרנסג'נדרית הראשונה שתהיה בעלת תואר מקומי של מיס אמריקה, ואני מקווה שאביא גאווה ואהפוך לראשונה לצעוד על במת מיס אמריקה", כתבה נגוין בפוסט באינסטגרם. "אין מילים שיכולות לתאר את התחושות שבי על ההזדמנות לשרת את הקהילה שלי ולייצר אותה בפעם הראשונה במיס ניו המפשייר".

"אני מקווה להשתמש בתואר שלי כדי שאוכל ליצור מוצרים ברי קיימא ואתיים, כמו ביגוד, קוסמטיקה ואביזרים. אני גם מקווה להמשיך להצמיח את הקריירה שלי בתעשיית הדוגמנות והמדיה החברתית", הוסיפה.

בת ה-19 היא משפיענית ברשתות החברתיות, שהקימה תנועה בשם QueensAreEverywhere, שמטרתה לתת לצעירים את הביטחון הדרוש להם כדי להצליח במה שהם מאמינים בו.

שלא במפתיע, הרשתות החברתיות התמלאו בדעות על הזכייה ההיסטורית בתחרות. רבים תמכו בשבירת מודל היופי, אך אחרים תקפו כי מדובר בזכייה פוליטית המונעת מאג'נדת ה-woke. 

ליילני דאודינג בת ה-42, שזכתה במיס בריטניה בשנת 1998, אמרה כי התוצאה "גנבה" הזדמנויות מנשים ביולוגית וטענה כי המצב "יצא משליטה".

בסרטון שפרסמה בחשבון הטוויטר שלה, דאודינג אמרה: "גבר ביולוגי ואדם בעל עודף משקל ניצח זה עתה ב'מיס גרייטר דרי' בניו המפשייר. בריאן, שזה אפילו לא שם נשי, מכוסה באיפור - ממש לא כמו הבנות הטבעיות שהיו בתחרות, לא רק שתפסה את המקום הראשון, אלא היא גם לקחה מנקבות את ההזדמנות לקבל מלגה ולהשתמש בכספי הפרסים עבור העתיד שלהן".

הדוגמנית לשעבר סיפרה כי ראתה את הבנות האחרות בתחרות "עומדות סביב, מוחאות כפיים ומחייכות", אבל הוסיפה: "אני לא יודעת אם הן ידברו על כך, או שהן באמת חבורה של woke. אבל למען השם, למען הנקבות האלה, אנחנו לא יכולים לאפשר זאת שהן לא יבינו את ההזדמנות שנגנבה מהן על ידי זכר ביולוגי, מה שיצא משליטה".

רק בשבוע שעבר, בית משפט בארה"ב הודיע שתחרות Miss US LLC לא חייבת לכלול בה טרנסג'נדרים, בטענה שלא ניתן לכפות על הארגון צעד כז שיהווה מכשול ל"חזון האידיאלי של נשיות אמריקאית". הפסיקה הזכירה התחרות תורשה להמשיך לאכוף את "הכלל הטבעי הנשי", כפי שהתיקון הראשון מאפשר. 

YOU MIGHT ALSO LIKE