אחרי ימים של כוננות מוגברת: נתפס החשוד שאיים לפגוע בבתי כנסת בניו ג'רזי
צעיר מוסלמי בן 18 הוא זה שפרסם מניפסט המפרט את שנאתו ליהודים ואיומים כיצד לפגוע בבתי התפילה ובקהילה עצמה. "הוא דמיין שהוא באל-קאעידה"

נער בן 18 נעצר בגין איומים שפרסם מוקדם יותר החודש נגד בתי כנסת בניו ג'רזי, כאשר הוא הזהיר בדבריו באינטרנט כי הוא מתכנן לפעול על פי "שנאתו ליהודים" - כך מסרה התביעה הפדרלית ביום חמישי.

עומאר אלקטול בן ה-18, תושב סיירוויל, הואשם בהפצת "מניפסט המכיל איומים לפגוע בבית כנסת ובאנשים יהודים" ברשתות החברתיות. הצעיר שיתף לכאורה את התורה שלו, שכותרתו "כאשר חרבות מתנגשות", וסיפר לקוראים שהמילים נכתבו ב"הקשר למתקפה על יהודים".

"אני התוקף ואני רוצה להציג את עצמי… אני מוסלמי עם כל כך הרבה חרטות, אבל אני יכול להבטיח לכם שהמתקפה הזו אינה אחת מהן", כתב במסמך, אותו שלח לפחות לחמישה אנשים ב-1 בנובמבר, שם תיאר את המוטיבציה שלו לפיגוע כ"שנאה כלפי יהודים והמעשים הנתעבים שלהם".

במניפסט שלו, אלקטול האשים גם את היהודים בתמיכה באלימות ובשנאה כלפי מוסלמים: "בואו נדבר על העובדה שהיהודים מקדמים את השנאה הגדולה ביותר נגד מוסלמים, אפילו במערב". בחקירתו, בן ה-18 אמר כי הוא כתב את המסמך תוך כדי "מסמך תפקידים בשידור חי" וכי הוא "דמיין שהוא אל-קאעידה ומבצע פיגוע".

הדברים שפרסם הצליחו להגיע לידי ה-FBI, שלקח ברצינות את האיום נגד היהודים והחליט להציב נוכחות משטרתית מוגברת בבתי כנסת, בישיבות וברחבי השכונות הדתיות. הרשויות נבהלו בעיקר משום שהדברים נכתבו כאילו כבר אירע פיגוע. 

התובע האמריקאי פיליפ סלינגר, אמר בהצהרה לאחר המעצר: "אין לתקוף אף אחד באלימות או במעשי שנאה בגלל האופן שבו הוא סוגד. על פי התלונה, הנאשם השתמש ברשתות החברתיות כדי לשלוח מניפסט ובאו איום לתקוף בית כנסת על סמך שנאתו ליהודים. יחד עם שותפינו הפדרליים, המדינתיים והמקומיים לאכיפת החוק, פעלנו במהירות כדי להגיב לאיום".

בשלב זה, אלקטול עומד בפני עונש מאסר מקסימלי של חמש שנים מאחורי סורג ובריח, וקנס של 250,000 דולר אם יורשע. 

YOU MIGHT ALSO LIKE