ניו יורק, קליפורניה, פלורידה - וכל המושלים שניצחו במדינות המפתח | עדכונים חיים
בזמן שבאריזונה הקרב צמוד ביותר, טקסס בחרה בפעם השלישית בגרג אבוט, בפנסילבניה ייכנס מושל דמוקרטי שומר שבת, ובג'ורגיה התושבים הצביעו פעם נוספת לבריאן קמפ הרפובליקני

ספירת הקלפיות בעיצומה, ועל אף שלא הסתיימה לחלוטין - חלוקת הקולות ברורה מאוד, והמושלים המנצחים והמתמודדים המפסידים כבר נתנו את הנאום שלהם.

ניו יורק

המושלת הדמוקרטית המכהנת, קת'י הוקול, זכתה בבחירות בניו יורק וגברה על יריבה הרפובליקני לי זלדין במירוץ צמוד ביותר.

יתרה מכך, הוקול עשתה היסטוריה בכך שהיא האישה הראשונה שנבחרה לתפקיד העליון באמפייר סטייט, שכן היא נכנסה למשרד המושל לפני שנה אחרי התפטרותו של אנדרו קואומו, לו הייתה הסגנית, ובחירות אלה זו הפעם הראשונה שהיא מתמודד למושלות. 

עם ספירה של 94% מהקולות, הוקול גרפה 52.7% מקולות התושבים לעומת זלדין שקיבל 47.3% תמיכה. "תקרת הזכוכית סוף סוף התנפצה במדינת ניו יורק, ואתם גרמתם לזה לקרות", אמרה בנאום הניצחון. "אני מאמינה בכל כולי שהימים הכי טובים שלנו עוד לפנינו".

היא לא התייחסה ליריב הרפובליקני שהפסיד, אך שיבחה את תושבי ניו יורק שבחרו לא "ללכת אחורה". בינתיים, זלדין עדיין לא הכיר בתבוסה שלו, בטענה שיש עדיין הרבה קולות שלא נספרו. "זה יהיה קצת מתסכל עבור אנשי התקשורת שלא רוצים שנהיה כאן", אמר לקהל התומכים שלו.

(צילום: Shutterstock)

פלורידה

מושל פלורידה הרפובליקני רון דה-סנטיס גבר בקלות על יריבו הדמוקרטי צ'רלי כריסט - והציג ניצחון מרשים בעיקר בקרב האוכלוסייה ההיספנית שהתנערה ממנו במירוץ לפני ארבע שנים. 

עם ספירת 99% מהקולות, דה-סנטיס הוביל על כריסט ב-19% עם הפרש של יותר מ-1.4 מיליון הצבעות. מדובר בשיפור עצום עבור המושל הרפובליקני בהשוואה לבחירות בשנת 2018, אז הוא הביס את אנדרו גילום הדמוקרט רק ב-33,000 קולות. 

הניצחון מרשים בעיקר במחוז מיאמי-דייד, שם יש אוכלוסייה היספנית גדולה, כאשר דה-סנטיס גבר עם 59/4% מהקולות לעומת כריסט עם 40%. לפני 4 שנים, הרפובליקני הפסיד במחוז כאשר קיבל 21% מהקולות לעומת גילום שזכה עם 60% מהקולות.

"קיימנו את כל ההבטחות שלנו עבור תושבי פלורידה. אחרי ארבע שנים, התושבים מסרו את פסק הדין. החופש כאן כדי להישאר". אמר דה-סנטיס בנאום הניצחון שלו. "לא רק שניצחנו בבחירות, אלא שכתבנו מחדש את המפה הפוליטית. תודה שכיבדתם אותנו בניצחון לאורך הדורות".

(צילום: AP)

קליפורניה

ספירת הקולות בקליפורניה נמצאת בעיצומה, ואמנם נבדקו רק קצת יותר מ-40% מהקולות - אך לאף אחד אין ספק שהמושל הדמוקרטי המכהן, גווין ניוסום, קיבל את אמון הבוחרים עבור קדנציה שנייה. זאת בסך הכל שנה לאחר שגבר על ניסיון הדחה. 

בינתיים, לניוסום יש 58.2% מהקולות לעומת יריבו הרפובליקני בריאן דאהל, סנאטור ממחוז לאסן, שבינתיים עומד עם 41.8% מהקולות. על פי הערכות, הפער בין השניים עוד יגדל ככל שספירת ההצבעות תימשך. 

(צילום: AP)

טקסס

המושל הרפובליקני של מדינת הכוכב הבודד, גרג אבוט, קיבל את אמון רוב התושבים וימשיך לכהן בקדנציה שלישית. 

עם ספירת 82% מההצבעות, אבוט ניצח עם 55% מהקולות את יריבו הדמוקרטי, חבר הקונגרס לשעבר בטו או'רורק שקיבל 43.6% תמיכה. 

הניצחון המעניין ביותר של אבוט נרשם במחוז יובלדי - שם לפני יותר מחמישה חודשים בוצע הטבח ההמוני מהקשים שידעה ארצות הברית, כאשר סלבדור ראמוס נכנס לבית ספר יסודי ורצח 19 ילדים ושתי מורות. 

התוצאות במחוז מפתיעות שכן או'רורק פועל נחרצות נגד לובי הנשק מנגד לאבוט שתומך בו, ועדיין המושל קיבל שם 60.27% מקולות הבוחרים לעומת הדמוקרט עם 31.55% מהקולות. 

פנסילבניה

התובע הכללי של המדינה, ג'וש שפירו הדמוקרטי, ניצח במירוץ עם 55.5% מהקולות ובכך גבר על הסנאטור הרפובליקני דאג מסטריאנו - שהואשם לא פעם על קשריו על גורמים אנטישמיים.

שפירו מתגאה מאוד באמונתו ביהדות, כאשר במהלך הקמפיין שלו הוא לא התבייש להודות שהוא שומר שבת וכי הוא שולח את ילדיו לבית ספר יהודי. ניצחונו הופך אותו למושל היהודי הראשון במדינה מאז מילטון שאפ משנות ה-70.

אריזונה

במדינת הגבול הדרומית נספרו רק קצת יותר מ-60% מהקלפיות, אך בינתיים מי שמובילה, במירוץ צמוד ביותר, עם 50.9% היא קייטי הובס הדמוקרטית, כאשר קארי לייק עם 49.1%. 

אמנם המספרים עוד יכולים להשתנות, אך לייק - שמאמינה כי בחירות 2020 זויפו - כבר החלה להטיל ספק בתוצאות המסתמנות. 

בנאום שמסרה ביום שלישי בלילה ממטה הבחירות שלה, לייק אמרה: "אנחנו צריכים בחירות כנות ואנחנו הולכים להביא אותן אליכם, אריזונה, ואני מבטיחה לכם את זה. כי המערכת שיש לנו כרגע לא עובדת".

הובס, מצידה, לא מיהרה לקבוע דבר: "אני יודעת שכולנו להוטים לגלות מי ניצח בכל אחד מהמירוצים החשובים, אבל נצטרך להיות סבלניים ולחכות עד שכל קול ייספר. אנחנו יודעים שהריביה שלי ובעלי בריתה זרעו ספק ובלבול לאורך כל הקמפיין, וזה לא מתקבל על הדעת שהם מפיצים היום מידע כוזב בזמן שאנשים מנצלים את זכותם להצביע".

(צילום: AP)

בנבדה, המירוץ הצמוד עדיין לא תם כאשר עם ספירת 70% מהקלפיות, עולה כי ג'ו לומברדו הרפובליקני - השריף של מחוז קלארק ויוצא צבא ארה"ב - מוביל כעת עם 50.6% מהקולות על פני המושל הדמוקרטי המכהן סטיב סיסולאק, שמקבל בינתיים 45.8%.

ארקנסו הכריעה ובחרה לתפקיד המושלת את שרה סנדרס הרפובליקנית, לשעבר מזכירת העיתונות של הבית הלבן - והאישה הראשונה שנבחרה לתפקיד העליון בארקנסו. מספירת 93% מהקלפיות עולה שהיא קיבלה 63.1% מקולות הבוחרים לעומת יריבה הדמוקרטי, כריס ג'ונס, שקיבל רק 35.1%. 

במישיגן, המושלת הדמוקרטית גרטשן ויטמר זכתה כצפוי בקדנציה שנייה והדפה את המועמדת הרפובליקנית טיודור דיקסון, מנחת טלוויזיה, אשר קיבלה את תמיכתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. אחרי ספירה של כ-80 אחוז מהקולות, ויטמר זכתה ב-53.1% מההצבעות לעומת דיקסון עם 45.3%.

בג'ורג'יה, המושל הרפובליקני המכהן, בריאן קמפ, ניצח בקדנציה נוספת על פני היריבה הדמוקרטית סטייסי אברמס - שהפסידה לו בפעם השנייה. 

על פי תוצאות 98% מההצבעות, קמפ גרף 53.5% מהקולות לעומת 45.8% בלבד עבור סטייסי. בנאום הניצחון שלו, קמפ אמר: "נראה שהדיווחים על המוות הפוליטי שלי היו מוגזמים מאוד". 

בוויסקונסין, המושל הדמוקרטי טוני אבנס זכה בבחירות לקדנציה נוספת, וגבר על המועמד רפובליקני טים מישלס. 

ניו מקסיקו ממשיכה עם המושלת הדמוקרטית מישל לוהאן גרישם, שניצחה את הרפובליקני מארק רונשטי.

גם תושבי מדינת מיין בחרו לתת אמון במושלת הדמוקרטית המכהנת ג'נט מילס, שממשיכה לקדנציה שנייה אחרי שהביסה אל פול לפייג', שכיהן כמושל הרפובליקני של המדינה בין השנים 2011 ל-2019. 

YOU MIGHT ALSO LIKE