הסתה בכלי תקשורת: "אם הרפובליקנים יפסידו - אלימות יכולה להיות הכרחית"
ערוץ חדשות שמרני-דתי טען כי ארצות הברית נמצאת במרחק פסיעה ממלחמת אזרחים, והמטרה היא לנצח את "כל הפציפיסטים המזויפים וההזויים שם בחוץ"

כלי חדשות עם אופי דתי אמר כי אם הרפובליקנים יפסידו את בחירות אמצע הקדנציה - שימוש באלימות צריכה להיות אופציה.

(צילום: Shutterstock)

האמון ביושרה של הליך הבחירות ירד בארה"ב לאחר המירוץ 2020 כאשר דונלד טראמפ זעק על הונאת בחירות, והעלייה במקרי האלימות ברחבי המדינה לא פוסחת על אלימות פוליטית, שהוכשרה בהסתערות על הקפיטול 

על כך, המנחה מייקל ווריס מכלי התקשורת השמרני-דתי Church Militant, אמר כי ייתכן שיהיה צורך באלימות אם הדמוקרטים יחזיקו ברוב בקונגרס. 

בקטע שפורסם ביום שלישי, הוא אמר: "אנחנו נמצאים בקרב בזירה הפוליטית. הקו האחרון שנותר למלחמת אזרחים כוללת. אם אתה אוהב שלום ואתה לא רוצה לראות אלימות, אז כדאי שתתערב בחזית הפוליטית".

"ובואו נהיה ברורים עבור כל הפציפיסטים המזויפים או ההזויים שם בחוץ", ווריס המשיך, "אלימות כשלעצמה אינה בלתי מוסרית. זה תלוי בנסיבות, ולפעמים היא אפילו הכרחית". 

המנחה הוסיף שהוא מאמין ש"אלימות קטלנית" לא צריכה להיות "המוצא הראשון" של השמרנים, ואסור "לאפשר לה להפוך לאורגיה של שליטה על האויב", אך ציין כי הוא חושב שייתכן שיהיה צורך באלימות בנושאים הכוללים זכויות רבייה וזכויות להט"ב.

התבטאויות כאלה מדאיגות מאוד, בעיקר שהן מגיעות מכלי תקשורת להם יש השפעה חזקה על דעת הקהל. 

מסיבות אלה, שוטרים ופקידי בחירות ברחבי ארצות הברית בילו את השבועות האחרונים כדי להתכונן לאפשרות של אירועי אלימות. ג'ו כהן, ראש המודיעין לשעבר של המחלקה לביטחון המולדת, אמר בעבר כי האיום באלימות "הוא המסוכן ביותר שראיתי אי פעם בכל 38 שנות הקריירה שלי". 

בניו יורק, למשל, המשטרה פרסמה עלון המזהיר כי "עצרות פוליטיות, עובדי סקרים ואתרי הצבעה" עלולים להיות "מטרות לאלימות אופורטוניסטית על ידי קיצוניים אלימים בעלי מוטיבציה גזעית ואתנית וקיצונים אלימים אנטי-ממשלתיים נגד הרשויות".

YOU MIGHT ALSO LIKE