מקורב לפוטין הודה שרוסיה מתערבת בבחירות בארה"ב - והבית הלבן הגיב: "אין איום ספציפי"
ערב בחירות אמצע הקדנציה, ומיליארדר רוסי הודה על התערבות בהליך הדמוקרטי בעבר, בהווה ובעתיד. וושינגטון מיהרה להרגיע את הבוחרים האמריקאים

הבית הלבן שלח מסר מרגיע לציבור האמריקאי ואמר שאין "איומים מהימנים" על בחירות אמצע הקדנציה, זאת בניסיון לסתור את דבריו של המיליארדר הרוסי יבגני פריגוז'ין.

(צילום: Getty Images)

מזכירת העיתונות של הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, אמרה בסיבת עיתונאים ביום שני כי "רשויות אכיפת החוק עדכנו אותנו שאין איומים ספציפיים ומהימנים בשלב הזה".

כמו כן, היא ציינה שהגורמים הרלוונטיים עדכנו את הנשיא ג'ו ביידן ב"סביבת האיומים" הנוכחית, ובתגובה הוא הורה על צעדים "להבטיח הצבעה בטוחה ומאובטחת".

יממה לפני בחירות אמצע הקדנציה בארצות הברית, פריגוז'ין - בעל ברית קרוב לנשיא הרוסי ולדימיר פוטין שהואשם בהשפעה על תוצאות הבחירות ברחבי העולם - אמר כי הוא התערב בעבר בהליך הדמוקרטי בארצות הברית, והוא ימשיך לעשות זאת בעתיד. 

"רבותיי, התערבנו, אנחנו מתערבים ואנחנו נתערב", אמר פריגוז'ין בהצהרה שפורסמה ברשתות החברתיות. "בזהירות, במדויק, בניתוח ובדרך שלנו, כפי שאנחנו יודעים לעשות".

אותו פריגוז'ין הואשם בעבר במתן חסות ל"חוות הטרולים" שבסיסה ברוסיה, אשר מוכרת בהתערבות בבחירות בארצות הברית. בשנת 2018, כתב אישום הוגש נגדו ונגד עוד 12 אזרחים רוסים, זאת כחלק מחקירת ה-FBI בגין המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות 2016.

(צילום: Getty Images)

בחודש יולי האחרון, מחלקת המדינה הציעה פרס של עד 10 מיליון דולר עבור מידע על "התערבות בבחירות בארה"ב" על ידי המיליארדר הרוסי - שבינתיים נמצא תחת סנקציות כבדות מצד וושינגטון, לונדון והאיחוד האירופי, זאת בשל תמיכתו בפלישה הרוסית לאוקראינה. 

כזכור, מוסקבה הכחישה פעם אחר פעם את ההאשמות בגין התערבות בהליך הדמוקרטי. וגם הפעם, התקשורת הממכלתית הרוסית התייחסה לדבריו של פריגוז'ין, ואמרה כי אמירותיו נשמעו "באופן אירוני". 

אך באופן טבעי דבריו של המיליארדר העלו חששות רבות, בעיקר עם הקולות הנשמעים בקרב הרפובליקנים המתנגדים לסיוע הכמעט עיוור של ארצות הברית לאוקראינה. לאחרונה, מנהיג סיעט המיעוט בבית הנבחרים, קווין מקארתי, אמר כי אם הרפובליקנים ינצחו בבחירות האמצע, הם לא ירשמו "צ'ק ריק" עבור קייב. 

YOU MIGHT ALSO LIKE