בחירות האמצע: אם הרפובליקנים ינצחו - זה הדבר הראשון שהם יעשו
מנהיג סיעת המיעוט, שאולי בקרוב יעמוד בראש מנהיג הרוב, אמר כי אם המפלגה שלו אכן תגרוף את מירב הקולות - הם יטפלו תחילה במשבר המהגרים ששבר שיאים היסטוריים

אם הרפובליקנים ינצחו בבית הנבחרים, הנושא שיעמוד בראש סדר העדיפויות שלהם יהיה העברת חקיקה שנועדה לשלוט במשבר המהגרים בגבול הדרומי של ארצות הברית. כך אמר מנהיג סיעת המיעוט הרפובליקני, קווין מקארתי. 

(צילום: Shutterstock)

"הדבר הראשון שתראה הוא הצעת חוק לשליטה בגבול", אמר מקארתי בראיון לרשת CNN. "אנחנו חייבים להשיג שליטה על הגבול. היו לנו 2 מיליון אנשים רק השנה שחצו". 

עם כניסתו לתפקיד, הנשיא ג'ו ביידן ביקש לבטל את המדיניות 'הישארו במקסיקו' שהוחלה על ידי הממשל הקודם. אלא שרבים טוענים שהצעדים הללו, במיוחד ללא חוקים חלופיים, הובילה לזרם מהגרים ענק שכאמור הגיע לשיא של כל הזמנים של יותר מ-2 מיליון מפגשים בין סוכני הגירה למהגרים. 

"אני חושב ש'תישאר במקסיקו', חייב לעשות את זה מיד", המשיך מקארתי, בהתייחסו למדיניות מתקופת דונלד טראמפ המחייבת מהגרים להישאר מדרום לגבול בזמן ההליכים המשפטיים בעניינם. לצד משבר חוצי הגבול, מקארתי הוסיף כי הם יתמקדו גם בהברחת הפנטניל הקטלני מסין דרך הגבולות הדרומיים. 

עוד נושאים חשובים שהרפובליקנים מתכוונים לחקור לעומק אם ינצחו בבית, הם הנסיגה הצבאית של ארצות הברית מאפגניסטן, מקורות מגיפת הקורונה וטיפול במשרד המשפטים. כמה מחברי המפלגה הרפובליקנית דוחפים גם לפתוח בחקירה נגד בנו של הנשיא המכהן, האנטר ביידן, כדי להבין אם עסקיו באוקראינה ובסין סיכנו את הביטחון הלאומי. 

מקארתי (צילום: AP)

ישנם קולות רבים שגם קוראים לפעול להדחתו של הנשיא ביידן, אך מקארתי לא מיהר להכריז על מהלך שכזה: "לעולם לא נשתמש בהדחה למטרות פוליטיות".

בעניין מדיניות חוץ, מקארתי אמר שבית הנבחרים עם רוב רפובליקני יבחן מחדש את הוצאות הממשל האמריקאי על אוקראינה. "אני מאוד תומך באוקראינה, אבל אני חושב שחייבת להיות אחריות… אסור שיהיה צ'ק ריק, יש לוודא שהמשאבים הולכים למקום הנחוץ, ולוודא שהקונגרס והסנאט יכולים לדון בזה בגלוי". 

בנושא הפשיעה הלא פחות מדאיג, מנהיג הסיעה אמר כי הרפובליקנים יפעלו להגדיל את המימון של המשטרה כדי לגייס כוח אדם נוסף ולדאוג להכשרה איכותית עבור השוטרים.

YOU MIGHT ALSO LIKE