אנליסטית פוליטית: אם טראמפ ירוץ לנשיאות - זה יעזור לדמוקרטים לנצח
אדריאן אלרוד טענה כי המצביעים האמריקאים, בעיקר העצמאיים, עייפים מהנשיא לשעבר. לכן, אם אכן יתמודד, המפלגה הדמוקרטית עשויה לראות תמיכה גדולה יותר מהצפוי

רפובליקנים רבים מחכים להכרזה הצפויה של דונלד טראמפ לפיה הוא יתמודד לנשיאות ב-2024, אך ייתכן שגם דמוקרטים מעוניינים בכך שכן אנליסטית פוליטית טוענת שמהלך כזה רק יסייע להם. 

(צילום: Shutterstock)

 בראיון לרשת MSNBC, האנליסטית אדריאן אלרוד אמרה כי מהלך כזה יהיה חיובי עבור הדמוקרטים. "אנשים יהיו עייפים מדונלד טראמפ", הסבירה, "במיוחד אותם מצביעים עצמאיים. זה מה שבסופו של דבר יכריע את בחירות 2024".

היא גם הציעה שהניצחון המסתמן של הרפובליקנים בבחירות אמצע הקדנציה, והטענות שלהם כי הם יבצעו חקירות רבות נגד ממשל ביידן, יועילו גם הן לדמוקרטים במירוץ שייערך בעוד שנתיים. 

למרות שהנשיא לשעבר עדיין לא הודיע על כך באופן רשמי, הוא אמר לא פעם שיתמודד עבור קדנציה שנייה. רק ביום חמישי האחרון, בנאום באיווה, הוא אמר: "כדי להפוך את המדינה שלנו למצליחה, בטוחה ומפוארת, ממש כנראה שאני אעשה את זה שוב".

כמו כן, דיווחים שפורסמו בימים האחרונים העלו השערה שטראמפ יכריז על התמודדותו ממש בשבועות הקרובים, אחרי שיהיה ברור מהם תוצאות בחירות אמצע הקדנציה - שככל הנראה יהיו לטובת הרפובליקנים. 

סקרים שונים שנערכו לאחרונה הראו כי המצביעים האמריקאים מודאגים בעיקר מהאינפלציה הקשה והפשיעה הגואה ברחבי ארצות הברית - וכי רבים מאמינים שדווקא הרפובליקנים הם אלה שיצליחו להתמודד עם המשברים הללו. 

יתרה מכך, ניתן לראות שינויים במפה הפוליטית במדינות מפתח כחולות, שם מועמדים רפובליקנים צוברים יותר תאוצה. כך, למשל, הנציג היהודי-אמריקאי ליד זלדין, אשר מתמודד לתפקיד מושל ניו יורק נגד זו המכהנת, קת'י הוקול, מצמצם בגדול את הפער ביניהם, ובסקרים מסוימים אף עוקף אותה. 

גם בקליפורניה, בריאן מריט מהחוז ה-49 אמנם צפוי להפסיד מייק לוין הדמוקרט, אך בשבועות האחרונים הרפובליקני הצליח להוריד את התמיכה ביריבו בלפחות 12 נקודות. 

YOU MIGHT ALSO LIKE