מספר שיא של אזרחים אמריקאים עוזבים את ארה"ב - ועוברים לגור במקסיקו
משרד הפנים המקסיקני דיווח על עלייה של 85% בהנפקת אשרות תושבות זמניות עבור אזרחי ארצות הברית, ועלייה של 48% במספר האמריקאים שקיבלו תושבות קבע

מספר שיא של אזרחים אמריקאים חצו השנה את הגבול הדרומי של ארצות הברית - כדי לבנות חיים חדשים במקסיקו. 

(צילום: Shutterstock)

על פי משרד הפנים של מקסיקו, בתשעה החודשים הראשונים של השנה, המדינה הנפיקה יותר מ-8,000 אשרות תושבות זמניות עבור אזרחים אמריקאים, מספר מראה עלייה של 85% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2019. 

בדיווח של עיתון 'מקסיקו ניוז דיילי', נטען כי מדובר בנתון ההגירה ההפוכה הגבוה ביותר מאז הרשויות החלו לאסוף נתונים על מעברים אלה, אי שם בשנת 2010. 

מקסיקו סיטי, עיר הבירה של מקסיקו, היא היעד העיקרי עבור רוב אזרחי ארצות הברית העוזבים את מדינתם, כאשר 1,619, או 19% מהם, בוחרים בעיר זו על פני מקומות אחרים פופולריים במדינה, כמו פוארטו ויארטה וקנקון.

ולא כל המסמכים שהוצאו הם זמניים, שכן מספר אזרחי ארה"ב שקיבלו תושבות קבע במקסיקו עלה ב-48% לעומת שנת 2019, ולמעשה בתשעה החודשים הראשונים של השנה הנוכחית, 5,418 אמריקאים קיבלו מעמד של תושבות קבע במדינה. 

מקסיקו בדרך כלל מאפשרת לתיירים לשהות במדינה עד שישה חודשים, וזרים המבקשים להגר ולהשתקע במדינה נדרשים לעמוד במספר קריטריונים, כולל רמת הכנסה מינימלית, מעסיק שיקח חסות וקשרי משפחה. 

(צילום: Shutterstock)

גורמים רשמיים במקסיקו סיטי לא מודאגים מהמספר ההולך וגדל של אמריקאים, או גרינגוס כמו שהם מכנים אותם, שעוברים למדינה שלהם - ואף פתחה בשותפות עם Airbnb כדי לעודד את המצב. 

ראש עיר הבירה, קלאודיה שיינבאום, הכריזה על עסקה עם Airbnb ואמרה כי הזרם המתמשך של זרים, בעיקר נוודים דיגיטליים, יועיל לחלקים של העיר שנמצאים בדרך כלל מחוץ למסלול המטיילים. 

אך לא כולם מרוצים מכך, ויש כאלה שמודאגים מהנהירה ההמונית בעיקר מאז פרוץ מגפת הקורונה. "נוודים דיגטיליים יקרים, מקסיקו לא זולה כשאתה מרוויח פסו. אורח החיים המתאים לאינסטגרם שלך הורס לנו את הבית. תפסיקו ליישב את מקסיקו סיטי", כתב אחד התושבים המקומיים.

קבוצת מקומיים אחרים כינו את זרם האמריקאים המבקש להשתקע כ"תיירות אגרסיבית". 

YOU MIGHT ALSO LIKE