רוסיה, קוריאה הצפונית ואיראן מהדקות יחסים - וטהרן מזכירה: "ארה"ב לא חסינה"
מוסקבה מקבלת כלי נשק ממדינות אחרות שנמצאות תחת סנקציות של ארצות הברית בפרט והמערב בכלל, מה שמחזק עוד יותר את שני הגושים העולמיים שנלחמים אחד בשני

המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, אמר ביום רביעי כי ארצות הברית היא לא מעצמה "חסינה", דברים שנאמרו ברקע המתיחות הגיאופוליטית בין העולם המערבי למזרחי.

בנאום בפני סטודנטים לרגל "יום המלחמה הלאומי נגד יהירות עולמית" - יום השנה שבו איראן השתלטה על שגרירות ארה"ב בטהרן בשנת 1979 - חמינאי אמר כי ארצות הברית המודרנית היא "מאוד פגיעה", וכי היא כבר לא המעצמה הדומיננטית בעולם.

דבריו של המנהיג האיראני מגיעים ברקע מה שמוגדר על ידי רבים כ"מלחמת פרוקסי", כלומר מלחמה המתנהלת באוקראינה אך היא בין הכוחות המערביים של נאט"ו לבין רוסיה - כאשר האחרונה מחזקת את הברית שלה עם מדינות כמו סין, איראן וקוריאה הצפונית ששולחות לה נשק. 

וכך, רוסיה קיבלה מאיראן רחפני קמיקזה שכבר הופעלו באוקראינה, וביום רביעי נאמר על ידי דובר המעוצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי, כי פיונגיאנג "מספקת לרוסיה באופן סמוי מספר לא מבוטל של פגזי ארטילריה, תוך שהיא מערפלת את המשלוחים על ידי כך שנראה שהם הולכים למדינות במזרח התיכון או צפון אמריקה". 

כאשר קירבי נשאל על הקשר המתחזק בין המדינות, הוא אמר: "הדאגה בממשל ביידן גדולה יותר עכשיו מאז שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין פתח במלחמה נגד אוקראינה, תקופה שבה הוא לא הסתמך על מקורות תמיכה זרים".

"עכשיו, כשהוא ממשיך לאבד חיילים, נשק ומומנטום, הוא מושיט יד אל מעבר לגבולותיו לסיוע. זה סימן לבידוד הכלכלי שהוא ממשיך להרגיש… וזה גם סימן לכך שהוא ממשיך את המלחמה הזו והוא מוכן לצאת מקווי החיים, כביכול, כדי למצוא ספקים זרים שימשיכו להרוג אוקראינים".

לבסוף, קירבי הדגיש כי ארצות הברית תנקוט ב"צעדי אחריות מתאימים נגד איראן וקוריאה הצפונית, ותתחיל לעשות זאת דרך האו"ם".



YOU MIGHT ALSO LIKE