נשיא ישראל פונה ליהודי ארה"ב: "כבדו את תוצאות הבחירות - גם אם הן לא לטעמכם"
דמוקרטים ליברלים מהקהילה היהודית חוששים מפני ממשלה בראשות נתניהו לצד סמוטריץ' ובן גביר. לכן יצחק הרצוג הבטיח להם: "הקשר איתכם איתן והוא לא ייפגע, לא משנה מה יהיו התוצאות"

כאשר אזרחי ישראל יוצאים להצביע בפעם החמישית - נשיא ישראל יצחק הרצוג פנה ישירות למנהיגים היהודים החיים בארצות הברית, וביקש מהם לכבד את תוצאות הבחירות גם אם הן "לא לטעמכם".

(צילום: Shutterstock)

לדעת פרשנים, דבריו של הנשיא שנאמרו ביום שני רומזים כי הסיכוי שהליכוד בראשות בנימין נתניהו יחד עם גוש מפלגות הימין הם אלה שינצחו - אפשרות אשר מדאיגה קבוצות יהודיות רבות בארה"ב.

"חברים יקרים, מחר הישראלים ייצאו להצביע. אני יודע שתדירות הבחירות בישראל מטרידה במקצת, ואני מודע לשאלות שהועלו בקהילות יהודיות רבות ברחבי העולם לגבי תוצאות הבחירות" אמר הרצוג בנאום וידאו בפני ראשי הפדרציות היהודית של צפון אמריקה.

"ייתכן שהתוצאות יהיו לטעמכם, וייתכן שלא, אבל צריך לכבד את ההצבעה של העם הישראלי. מעבר לכך, אני אומר לכל אחד ואחת מכם, שהקשר האיתן והחיוני בין מדינת ישראל ליהדות צפון אמריקה לא ייפגע וגם לא צריך להיפגע, יהיו התוצאות אשר יהיו", הוסיף.

רבים ממנהיגי יהודי ארצות הברית הם דמוקרטים ליברלים, מה שמעלה את החשש שלהם מפני ממשלה שמרנית ביותר שתכלול את בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר. לכן, בנאומו ליותר מ-1,200 משתתפים בעצרת שנערכה בשיקגו, הוא ציין וחיזק את התרומה הגדולה של יהודי ארה"ב למדינת ישראל. 

"במשך למעלה ממאה שנה, יהדות ארה"ב מצטרפת מרצונה לחיילים ציוניים - בין אם כפעילי עלייה ובין אם כחיילי צה"ל, ובין אם עמידה לצד ישראל - כמו גם תמיד מעניקה מימון למטרות חשובות ואציליות עבור המדינה ומוסדותיה. כל זזה עזר להפוך את מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית לנס המודרני שכולנו יכולים לראות בעצמנו".

עם זאת, הנשיא הודה שהקשרים מתוחים בשנים האחרונות: "יש פערים בין ישראל לקהילות היהודית בחו"ל, וצריך לעבוד על זה. יש לי אמון רב בקשרים שאנו חולקים, אשר עמוקים יותר מפוליטיקה או נסיבות משתנות".

 



YOU MIGHT ALSO LIKE