אדידס מפסיקה את השת"פ עם קניה ווסט | קים קרדשיאן מגיבה לראשונה
מותג האופנה מסר בהצהרה כי ההערות האנטישמיות של הראפר הן "בלתי מקובלות ומפרות את ערכי החברה" | אשתו לשעבר כתבה: "עומדת לצד הקהילה היהודית"

חברת האופנה אדידס הודיעה ביום שלישי על ניתוק קשריה עם קניה ווסט, בעקבות לחץ כבד שהוטל עליה לאחר ההערות האנטישמיות שהשמיע הראפר. 

מותג ההלבשה, שפרסם בשבוע שעבר הצהרה לפיה הוא בוחן את מערכת היחסים בת 10 השנים עם ווסט המכונה 'יה', הודיע כעת כי הוא "אינו סובל אנטישמיות וכל סוג אחר של דברי שטנה". 

"ההערות והפעולות האחרונות של 'יה' הן בלתי מקובלות, מלאות בשנאה ומסוכנות, והן מפרות את ערכי החברה של גיוון והכלה, כבוד הדדי והגינות", נמסר מאדידס, אחרי כשבוע שהיא הואשמה בהצבת הרווחים שלה על פני אתיקה מאחר שלא גינתה בפומבי את שורת הציוצים של ווסט.

במקביל, אשתו לשעבר של ווסט, קים קרדשיאן, התבטאה ביום שני בפעם הראשונה נגד דברי שנאה, אם כי לא הזכירה ישירות את שמו של אב ילדיה. 

"דברי שטנה הם אף פעם לא בסדר ולא ניתנים לסליחה", כתבה בטוויטר. "אני עומדת יחד עם הקהילה היהודית וקוראת להפסקה מיידית של אלימות נוראית ורטוריקה מלאת השנאה כלפיהם".

אדידס הוא המותג האחרון בעל פרופיל גבוה שמפסיק לעבוד עם הראפר, אחרי מגזין האופנה 'ווג' והחברה 'בלנסיאגה'. גם הבנק JPMorganChase הודיע על סיום היחסים העסקיים עם ווסט.

(צילום: Getty Images)

הצעדים הכבדים נגד ווסט מגיעים כשבועיים לאחר שהראפר פרסם ציוץ שנוי במחלוקת בו כתב: "אני קצת ישנוני הלילה, אבל כשאני אתעורר אני הולך לצאת על היהודים. הדבר המצחיק הוא, שאני בעצם לא יכול להיות אנטישמי בגלל שאנשים שחורים הם בעצם יהודים".

הוא המשיך והאשים, ככל הנראה את היהודים, בכך "שניסו להשתעשע איתי וניסו להשחיר את כל מי שמתנגד לאג'נדה שלהם". ציוץ לאחר מכן, עם או בלי קשר לדברים הקודמים, ווסט שאל את עוקביו: "מי לדעתכם יצר את תרבות הביטול?".

הדברים הללו אפילו גררו את התייחסותו של ראש ממשלת ישראל לשעבר בנימין נתניהו, שנשאל בראיון לרשת HBO מה דעתו על דבריו. 

"התמודדנו עם בעיות גדולות יותר מהדברים הטיפשיים האלה", אמר נתניהו בטון משועשע. "אבל, אתה יודע, הקומוניסטים מאשימים את היהודים על היותם קפיטליסטים, בעלי ההון מאשימים את היהודים על היותם קומוניסטים… יש לך בעיה? תאשים את היהודים".

YOU MIGHT ALSO LIKE