אריזונה הציבה מכולות בגבול עם מקסיקו - והממשל הפדרלי טוען: "זו הפרה של החוק"
בניסיון למנוע את כניסתם של מהגרים באופן בלתי חוקי, מדינת הגבול בנתה חומה כפולה מהמכולות. אך כעת היא נדרשת להסיר אותן: "מדובר בהסגת גבול"

במהלך חודשי הקיץ, מושל אריזונה דאג דוסי הורה על הצבה של יותר מ-100 מכולות בערימה כפולה לאורך הגבול של המדינה עם מקסיקו, כדי למנוע הסתננות של מהגרים בלתי חוקיים. 

(צילום: AP)

באותה תקופה, דוסי אמר כי הוא לא מוכן לחכות שרשות המכס והגנת הגבולות תעניק את החוזים להמשך בניית החומה. אך בשבוע שעבר הממשל הפדרלי דרש מפיניקס להסיר את המכולות - אלא שאריזונה סירבה. 

הדרישה הגיעה מלשכת הטיוב של ארה"ב (UDBR), שכללה גם בקשה שלא להציב מכולות חדשות, זאת בטענה שהיא רוצה למנוע התנגשויות עם שני חוזים פדרליים שכבר הוענקו ושניים נוספים שעדיין נבדקים בנושא מילוי פערי חומות הגבול ליד סכר מורלוס באזור יומה. 

"המיקום הבלתי מורשה של אותן מכולות מהווה הפרה של החוק הפדרלי ומהווה הסגת גבול כלפי ארה"ב", נכתב. "הסגת גבול זו פוגעת באדמות ובמשאבים פדרליים ומעכבת את יכולתנו לבצע את משימתנו".

כמו כן, המרכז לגיוון ביולוגי, ארגון סביבתי, העלה התנגדות אחרת בנושא המכולות, וביום רביעי פרסם הודעה על כוונתו לתבוע את הממשל של דוסי בגין תוכניות להצבת מכולות נוספות לאורך הגבול. 

כמו כן, חומת המכולות לא נמצאה יעילה מאוד, שכן המהגרים פשוט המשיכו ללכת עד שמצאו שטח ריק ממחסומים. 

אלא שהממשלה בפיניקס לא מתרגשת הדרישות והאיומים בתביעות, ומחלקת החירום והצבא של אריזונה שלחה לפני כשלושה ימים מכתב לממשל ביידן, שם נטען כי "המכולות יישארו במקומן עד שימסרו פרטים ספציפיים לגבי המשך בניית" חומת הגבול. 

הצבת המכולות בגבול של אריזונה היא חלק מהמאבק של המדינה נגד זרם המהגרים הבלתי פוסק. לצד טקסס ופלורידה, הממשל הרפובליקני במדינה החל בחודשי הקיץ להעמיס אוטובוסים במהגרים ולהסיע אותם אל ערים דמוקרטיות כמו ניו יורק, וושינגטון ושיקגו, זאת כדי להעלות את המודעות לקשיים שהקהילות בגבול נאלצות להתמודד איתן יום יום.

YOU MIGHT ALSO LIKE