נתניהו תוקף את ביידן בראיון לרשת 'פוקס ניוז': "מושפע מאגף במפלגה הדמוקרטית"
ראש ממשלת ישראל לשעבר אמר כי הנשיא האמריקאי נהג לתמוך בישראל בנושא הפלסטיני והאיראני, אך גורמים במפלגתו לחצו עליו וגרמו לו לסטות מדעתו

ראש ממשלת ישראל לשעבר, בנימין נתניהו, העניק ראיון לרשת 'פוקס ניוז' שם ניתח את עמדתו של הנשיא ג'ו ביידן כלפי ישראל - וטען כי הוא אוהד את המדינה אך פועל באופן מוטעה בנושאים מסוימים.

(צילום: AP)

נתניהו התראיין בתוכנית Life, Liberty & Levin, שם אמר למארח מארק לוין כי ישנם כוחות בתוך המפלגה הדמוקרטית שהם יריבים של ישראל. "אני חושב שביידן אוהד את ישראל, אבל אני חושב שהמדיניות שלו גם בנושא הפלסטיני וגם בנושא האיראני, היא מוטעית", אמר.

הוא מתח ביקורת על הרצון של הנשיא האמריקאי לגבש הסכם גרעיני עם איראן, שיהיה מבוסס על בלימה ולא על מניעת פיתוח נשק גרעיני.

"אני מנסה להיות דיפלומט כאן, אבל אני חושב שזה פשוט לא בסדר. זה לא בסדר שארצות הברית תנסה להכיל נשק גרעיני איראני", אמר ר"מ ישראל לשעבר. "להגיד, 'טוב, יהיה להם נשק גרעיני בכל מקרה, אז בואו ניתן להם להשיג את זה' - לא, צריך לעצור אותם".

נתניהו המשיך וציין כי איראן מאמינה בהשמדת ישראל ושל ארצות הברית, וזה יהיה טיפשי, לדבריו, לאפשר למשטר של ראיסי לקבל את האמצעים לפעול כך. "זה לא משהו שיקדם את השלום", אמר.

ראש האופוזיציה אמר ללוין שהוא מכיר את ביידן כבר עשרות שנים, ושתמיד הייתה ביניהם מערכת יחסים לבבית - אבל הם לא תמיד התאימו פוליטית. 

"אני מכיר את ביידן מאז שהיה סנאטור צעיר בוושינגטון, ואני באתי לשם בתור סגן השגריר. הוא תמיד היה אומר, 'ביבי, אני אוהב אותך, אבל אני לא מסכים עם מילה שאתה אומר'. ואני הייתי אומר לו, 'ג'ו, גם אני", סיפר. 

אז נתניהו המשיך והזכיר כיצד ביידן תמך תחילה לתגובה הכוחנית של ישראל אל מול הרקטות שירה חמאס, אבל אז הוא הושפע מאחרים. "הוא תמך בזכות שלנו לפעול בהגנה עצמית, אבל הוא היה נתון ללחץ גדול מצד אגף מסוים במפלגה הדמוקרטית. אז הוא התחיל לומר, 'אתם חייבים להפסיק עם זה'. אני אמרתי, 'לא, ג'ו. אני חייב להמשיך עד שנשיג את המטרות שלנו'".

באותו היום, מזכיר המדינה לשעבר מייק פומפאו, שכיהן בתפקיד תחת ממשל טראמפ, אמר כי הנכונות של ביידן לנהל משא ומתן עם איראן לגבי סנקציות על תוכנית הגרעין שלה, פוגעת בישראל. 

"אני מקווה שממשל ביידן יראה שהמדיניות שלו במזרח התיכון היא טעות עצומה", אמר. "זה מרחיק חברים ושותפים ישראל מארה"ב כי אנחנו מדברים עם האיראנים - אותם איראנים שמספקים מל"טים לרוסים, שהורגים את האוקראינים. זה מטורף שאנחנו נותנים לאיראנים יותר כסף כדי להרוג את האוקראינים בעוד שאנחנו מנסים לתמוך בהם".



YOU MIGHT ALSO LIKE