טראמפ יוצא נגד יהודי ארצות הברית - ומואשם באנטישמיות
הנשיא לשעבר טען כי היהודים האמריקאים לא מעריכים מספיק את העבודה שהממשל שלו עשה עבור ישראל, והם צריכים להתאגד מהר "לפני שיהיה מאוחר מדי"

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ קרא ביום ראשון ליהודי ארצות הברית "להעריך יותר" את העבודה שהממשל שלו עשה בנוגע לישראל.

(צילום: AP)

בפוסט שפרסם ברשת החברתית שלו Truth Social, טראמפ כתב שהוא "עשה יותר" למען המדינה היהודית מאשר כל אחד מקודמיו, ואף טען שהוא מספיק פופולרי בישראל כדי להיבחר שם ולכהן כראש הממשלה של האומה.

"אף נשיא לא עשה יותר למען ישראל ממני. עם זאת, באופן קצת מפתיע, האוונגליסטים הנפלאים שלנו מעריכים זאת הרבה יותר מאנשי האמונה היהודית, במיוחד אלה שחיים בארצות הברית", כתב. 

"אבל לגבי אלה שגרים בישראל, איתם זה סיפור אחר - דירוג האישור הגבוה בעולם, בקלות אני יכול להיות שם ראש ממשלה!", המשיך. "יהודי ארצות הברית צריכים להתאגד ולהעריך את מה שיש להם בישראל - לפני שיהיה מאוחר מידי".

כזכור, הנשיא ה-45 של ארה"ב הכיר רשמית בירושלים כבירת ישראל, והעביר לשם את השגרירות האמריקאית שהייתה בתל אביב. הוא גם התייחס לנושא שנוי במחלוקת, והודה רשמית ששטח רמת הגולן המסופח הוא חלק מישראל, ולא בסוריה. הוא גם ביטל הסכם מתקופת אובמה שהסיר את הסנקציות מאיראן. 

אחרי פרסום הפוסט ביום ראשון, ג'ונתן גרינבלט, מנכ"ל הליגה נגד השמצה, תקף את טראמפ והאשים אותו באנטישמיות: "אנחנו לא זקוקים לנשיא לשעבר שמקבל חסד עם קיצונים ואנטישמיים, כדי להרצות לנו על היחסים בים ארה"ב לישראל. לא מדובר כאן בטובה תחת טובה, זה נשען על ערכים ואינטרסים ביטחוניים משותפים. לנסות להסביר מה יהודים צריכים לעשות, זה מעליב ומגעיל".

זוהי לא הפעם הראשונה שטראמפ בן ה-76 נוזף ביהודים אמריקאים, שרובם נוטים למפלגה הדמוקרטית, על כך שהם לא מראים מספיק תמיכה בישראל, שהיא בעלת הברית הביטחונית הגדולה של ארצות הברית באזור המזרח התיכון.

YOU MIGHT ALSO LIKE