האריס אחראית לפתור את משבר הגבול - אך מספר הפעמים שהייתה בשטח הוא מגוחך
סגנית הנשיא אמורה לפתור את הגורם השורשי להגירה ההמונית, אך כמעט שנתיים שהיא בתפקיד - והיא ביקרה באמריקה הלטינית רק שלושה ימים

סגנית הנשיא קמלה האריס כבר כמעט שנתיים בתפקיד, שלצידו היא קיבלה עליה את האחריות לטפל במשבר הגבול וב"גורם השורשי" להגירה ההמונית.

האריס מבקרת בגבול הדרומי (צילום: EPA)

היה מצופה במשימה כזו שהיא תבצע עבודת שטח מקיפה כדי למצוא פתרון לאחת הבעיות הגדולות בארצות הברית - אך מאז שנכנסה לבית הלבן היא ביצעה רק שני ביקורים באמריקה הלטינית, אשר שניהם הסתכמו בשלושה ימים בלבד. 

מאז ביקורה האחרון בחודש יוני, מספר המפגשים בגבול הדרומי של ארצות הברית שבר שיאים, עם 2.1 מיליון - והמונה ממשיך לעלות. אם המגמה תימשך בקצב דומה, סך המפגשים עלול להגיע ל-3 מיליון לשנת 2022.

האריס חיכתה שישה חודשים שלמים כדי לערוך את הביקור הראשון שלה בגבול הדרומי כסגנית, ביקור שהיה ראשון ואחרון לבינתיים. על אף עובדה זו, בחודש שעבר היא הכריזה בביטחון כי "הגבול הדרומי מאובטח". 

במהלך הביקורים שלה במדינות הלטיניות, הסגנית נפגשה עם שלושה מנהיגים: נשיא מקסיקו, גואטמלה והונדורס - שמהם יש את כמות המהגרים הגדולה ביותר.

השיחות עמם לא באמת הניבו דבר, ושלושה הנשיאים אף החרימו את 'פסגת אמריקה'  שנערכה בלוס אנג'לס, שם התאספו מדינות אמריקה הלטינית כדי לדון בדיפלומטיה. בוועידה הזו, האריס הציעה 3 מיליארד דולר למגזר הפרטי באמריקה הלטינית כחלק מפתרון המשבר, אלא שהקונגרס לא הצליח להעביר את החקיקה.

סגנית הנשיא ונשיא מקסיקו (צילום: AP)

מספר הימים הזעום שבילתה האריס באמריקה הלטינית מובן עוד יותר, כאשר מתברר שהגברת הראשונה ג'יל ביידן עשתה טיול בן שישה ימים למרכז אמריקה בחודש מאי - מה שלמעשה מכפיל את הזמן של האריס. 

ההזנחה הפדרלית את המשבר בסדר גודל שלא ייאמן, הביא את מושל טקסס, אריזונה ופלורידה להסיע מהגרים לערים דמוקרטיות המחשיבות את עצמן כליברליות וכערי מקלט, זאת כדי להפעיל לחץ ולהראות עם מה קהילות הדרום צריכות להתמודד.

אחרי כחצי שנה ועשרות אלפי מהגרים שהועברו לניו יורק, וושינגטון ושיקגו, מנהיגים דמוקרטים החלו להביע דאגה אמיתית למצב. 

יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי הודתה אתמול כי הנשיא ג'ו ביידן צריך לעשות עבודה טובה יותר באבטחת הגבול הדרומי. אחרי שאמרה שיש צורך ברפורמה, פלוסי הוסיפה: "כולנו יודעים שעלינו לאבטח את הגבול שלנו. זו האחריות שלנו כמדינה".

YOU MIGHT ALSO LIKE