מציאות מפחידה: בינה מלאכותית יצרה ראיון בין ג'ו רוגן לסטיב ג'ובס
הקול הזהה ותוכן השיחה שבקלות היה יכול להיות אמיתי, הלחיצה מאוד את הגולשים ברשתות החברתיות שנדהמו כיצד מייסד אפל חזר לפתע לחיים, הווירטואליים לפחות

מייסד חברת אפל, סטיב ג'ובס, מת לפני יותר מעשור - אבל פודקאסט חדש שנעשה על ידי בינה מלאכותית החזיר אותו לחיים, והחדיר פחד בגולשי הרשתות החברתיות.

הפרק האחרון של podcast.ai מציג ראיון מזויף בין ג'ובס לג'ו רוגן, כאשר לאחרון יש את אחד הפודקאסטים המצליחים בעולם, The Joe Rogan Experience. 

אחד ממייסדי פודקאסט הבינה המאלכותית, סייד חמאד אחמד, הסביר לאתר החדשות 'ניוזוויק' כי אחרי שהחברה שלו בנתה "מודל בינה מלאכותית קולי בשם Peregrine, הם רצו להפגין את המיומנות ביצירת דיבור".

"אז חשבנו שזה יהיה מגניב ליצור את הפודקאסט הזה. אבל לא ציפיתי שזה ישבור את האינטרנט", אמר אחמד. אגב, הפרק שפורסם כלל תמונה של ג'ובס הלובש חולצה ועליה פניו של רוגן, ואחמד ציין שגם התמונה הזו יוצרה על ידי בינה מלאכותית.

עם תחילת הפודקאסט, קולו המזויף של רוגן נשמע אומר: "היי פריקים. ברוכים הבאים לעוד פרק של The Bro Jogan Experience". לאחר מכן, הבוט הציג את האורח שלו ואמר "הלוואי שהייתי יכול להיות גאון אפילו עשירית ממה שהחבר שלי שכאן היום".

אז, השניים התחילו לשוחח על מגוון נושאים, כמו פסיכדליה, רוחניות וטכנולוגיה.

ג'ובס, שמת בשנת 2011 בגיל 56 לאחר מאבק בסרטן נדיר, מעולם לא הופיע בתוכנית של רוגן, שהחלה לשדר בדצמבר 2009.

הדמיון הגדול לקולו של מייסד אפל המנוח, וגם כן של המראיין, שיגעה את הגולשים ברשתות החברתיות שהתפעלו עד כמה זה נמצא מציאותי, ועד כמה התמליל דומה למשהו שהשניים עשויים לומר בחיים האמיתיים.

אחד המשתמשים כתב: "זה שבר לי את המוח לגמרי… זה נשמע מושלם וזה יכול בקלות להיות אמיתי. AI מגיע לפודקאסטים, כנראה".

בעוד שאחרים התבדחו על העניין, גולשים אחרים הצביעו על בעיות אתיות פוטנציאליות של טכנולוגיה כזו. 

"בינה מלאכותית יצרה קול של אדם, שלא סיפק הסכמה, ואומר דברים בפודקאסט שאותו אדם מעולם לא אמר. האם יש סיבה שעדיין לא כולנו באותו עמוד בנושא הזה?", צייץ מייק סולנה, סגן נשיא חברת ההון סיכון Founders Fund.



YOU MIGHT ALSO LIKE