הממשל מתעורר: יו"ר בית הנבחרים מודה עד כמה עמוק משבר הגבול
בניגוד מוחלט לדבריה של סגנית הנשיא, ננסי פלוסי הודתה כי הגבול הדרומי לא מאובטח, וכי "זו האחריות שלנו כמדינה" לטפל בבעיה ששוטפת את רחובות ארה"ב

אחרי כחצי שנה שמדינות הגבול מסיעות מהגרים בלתי חוקיים אל ערים דמוקרטיות - הדרג הגבוה כבר לא יכול להתעלם כי מדובר במשבר בקנה מידה שלא נראה מעולם. 

(צילום: Getty Images)

בפגישה שנערכה בניו יורק ביום רביעי, יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי הודתה כי הנשיא ג'ו ביידן צריך לעשות עבודה טובה יותר באבטח הגבול הדרומי, על אף שרק לפני חודש הסגנית קמלה האריס התעקשה שהגבול מאובטח. 

"מה שעלינו לעשות במדינה שלנו, הוא לקיים רפורמת הגירה מקיפה", אמרה פלוסי במהלך ביקור במרכז קשישים בפורסט הילס, ניו יורק - לשם הועברו בחודשים האחרונים למעלה מ-18,000 מהגרים מטקסס. 

 "כולנו יודעת שעלינו לאבטח את הגבול שלנו, זו האחריות שלנו כמדינה. עלינו גם לכבד את מבקשי המקלט, אבל אנחנו גם חייבים להבין את ההשפעה על הקהילות", המשיכה יושבת הראש, וציינה בפני הכתבים כי היא תיפגש באופן פרטי עם ראש העיר אריק אדמס, שהכריז לאחרונה על מצב חירום.

"אני אראה את ראש העיר מאוחר יותר היום, ואני יודעת שהוא ישאל על זה", אמרה פלוסי, מה שמצביע על כך שהיא, יחד עם הנשיא ביידן, נמצאים תחת לחץ מצד ראשי ערים דמוקרטים המתמודדים לפתע עם שטף מהגרים. 

(צילום: Shutterstock)

פלוסי בת ה-82 גם הכירה בכך שזרם המהגרים הגבוה הוא בעיה שטרם נראתה, וייחודית לממשל ביידן - בניגוד לדבריה של האריס שטענה כי הממשל הנוכחי נאלץ להתמודד עם הפקרות של הממשל הקודם.

"זו תופעה חדשה. התשובה כמעט לכל בעיה היא רפורמת הגירה מקיפה. אנחנו לא יכולים לקבל את בנסיבות הנוכחיות. לכן, נצטרך לטפל בבעיה", אמרה. 

כאמור, העיר ניו יורק נמצאת במשבר קשה מאז החלו להגיע עשרות אלפי המהגרים. אדמס הכריז על מצב חירום שצפוי לעלות מיליארד דולר לעיר, במטרה לשכן ולספק שירותים חברתיים ל-18,600 חוצי גבול שהגיעו מהערים הדרומיות.

בינתיים, מערכת המקלטים בעיר נמצאת בעומס קיצוני, כאשר המחלקה לשירותי חסרי הבית פרסמה מספר שיא של 62,174 אנשים אשר חיים במקלטים ברחבי העיר.

כמו כן, יותר מ-5,500 מהגרים נרשמו למערכת בתי הספר הציבוריים בעיר, מה שיוצר בעיה שכן להרבה מוסדות לימודים אין מדריכים דו-לשוניים שילמדו את הילדים דוברי הספרדים המגיעים מוונצואלה ומדינות אחרות ממרכז אמריקה.

גם המושלת הדמוקרטית קת'י הוקול, אשר מתמודדת לבחירה מחדש, הביעה ביום רביעי את מורת רוחה על חוסר הפעולה מהבית הלבן: "אנחנו מחפשים תגובה פדרלית לזה, לקחת בעלות על המשבר, ואנחנו נהיה שם כדי לעזור - אבל זה שייך לממשלה הפדרלית".

בתוך כך, פלוסי המשיכה ביום רביעי ואמרה כי "הדבר החשוב ביותר" הוא לאפשר למהגרים לקבל אישור עבודה, מה שיקל על רשת הביטחון הסוציאלית של היישובים. היא גם מתחה ביקורת על "הפעולה השנויה במחלקות" של להעלות מהגרים לאוטובוסים ולהסיע אותם לכל מקום. "זה לא הוגן לפרוק אנשים לקהילה. יש לטפל בזה". 

YOU MIGHT ALSO LIKE