אוכלים כל יום אותו דבר? הנה 9 סיבות שיסבירו למה כדאי לכם להפסיק
נוטים לאכול כל בוקר אותו הדבר? או אולי בכל ערב? כך או אחרת מדובר על בחירה לא טובה ובריאה עבור גופנו. למעשה, כזו שאפילו יכולה לסכן את הבריאות שלנו. הנה כמה סיבות מרכזיות שיסבירו לכם בדיוק למה

אין ספק שתפריט קבוע חוסך לנו זמן וגם כאבי ראש.  אך מסתבר שזה ממש לא בריא עבורנו. הגוף שלנו זקוק לגיוון תזונתי כדי לתפקד כראוי, וכאשר אוכלים אותו דבר כל יום, אתם עלולים להזיק לבריאות שלכם. הנה כמה סיבות טובות להפסיק לאכול כל יום אותו דבר – ולהתחיל להכניס גיוון לתפריט היומי שלכם.

חסרים תזונתיים

הגוף שלנו זקוק לערכים תזונתיים, לכן חשוב לאכול מגוון רחב של מזונות, בייחוד פירות וירקות – כדי שהגוף שלנו יקבל את כל מה שהוא זקוק לו. למשל, אכלו בכל צבעי הקשת כשזה נוגע לפירות וירקות.

פוגע בחיידקי המעיים

צריכה של מזונות מגוונים למעשה מספקת למעיים את הסביבה המתאימה להתפתחות של חיידקים בריאים שיכולים לשפר את המערכת החיסונית וגם את מערכת העיכול. מזונות מותססים, כמו יוגורט וקפיר, מספקים פרוביוטיקה, צריכה של פירות וירקות מספקת סיבים תזונתיים ופרה-ביוטיקה וכל אלה מייצרים סביבה בריאה במעיים.

יכול לעכב ירידה במשקל

ממחקר שפורסם בכתב העת המדעי PLOS One מצא כי אנשים שאכלו מגוון רחב יותר של מזון בריא הצליחו לרדת במשקל מהר יותר מאלו שאכלו מזון פחות מגוון.

יכול להשפיע על תוחלת החיים

חוקרים עקבו אחר מצבן הבריאותי של יותר מ-50 אלף נשים. הם מצאו שאלו שאכלו מזון בריא ומגוון יותר נטו גם לחיות יותר, בהשוואה לנשים שאכלו כל יום את אותו המזון.

מוריד את ההנאה שבאכילה

אוכל צריך להיות מהנה. כאשר משנים ומגוונים את מה שאוכלים, אתם חושפים את עצמכם למאכלים ולמתכונים חדשים ומופלאים וזה גם עוזר לשמור על ההנאה שבאכילה.

עלול לפגוע במערכת העיכול

אנשים שהקפידו על תזונה מגוונת היו בעלי סיכון נמוך הרבה יותר לחלות בתסמונת מטבולית כמו סוכרת מסוג 2 ומחלות לב וכלי דם. בקרב אנשים שהקפידו על תזונה מגוונת, נצפתה ירידה ברמת הכולסטרול, בשומן הבטני ובלחץ הדם.

צריכה מוגזמת של רכיב תזונתי מסוים

אם תצרכו מזון מסוים בצורה עקבית ומוגזמת, אתם עלולים לסכן את הבריאות שלכם. כך למשל יותר מדי כורכום יכול לשבש את קרישת הדם ואת תפקוד הכבד, יותר מדי דגים עלולים להוביל להרעלת כספית ועוד. 

עשוי לפגוע במערכת החיסונית

תפריט מגוון משפר את מערכת החיסון, כך חשף מחקר שנעשה בתחום והוכיח כי אנשים שהתזונה שלכם הייתה פחות מגוונת, היו בסבירות גבוהה יותר לחלות כתוצאה ממערכת חיסונית חלשה.

עלולים לפתח הפרעת אכילה

הפרעת אכילה סלקטיבית או אכילה בררנית היא תופעה נפוצה יותר בקרב ילדים והיא מתאפיינת בצריכת מזונות מסוימים והימנעות גורפת ממזונות רבים, הסיבות להימנעות יכולות להיות עקב צבע המזון, המרקם שלו או הריח שלו. ההשלכות לכך עלולות להיות תת-תזונה או ירידה לא בריאה במשקל.

YOU MIGHT ALSO LIKE