ניו יורק היא עיר מקלט - ועדיין היא מנסה לשבש את הסעות המהגרים אליה
שוטרים של התפוח הגדול נצפו נותנים דוחות לאוטובוסים עם חוצי גבול שהגיעו מטקסס. בהודעה ממשרדו של המושל אבוט נמסר: "צעד פתטי כדי למנוע את הסעת המהגרים"

מושל טקסס, גרג אבוט, מתח ביקורת על ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס, בטענה שהוא הורה לשבש את הסעות המהגרים מהמדינה הדרומית אל עיר המקלט. 

בסוף השבוע האחרון, משטרת ניו יורק נצפתה עוצרת אוטובוסים המובילים מהגרים בלתי חוקיים, כאשר על פי הדיווחים הכוחות ערכו חיפוש בכל כלי רכב במטרה למצוא עבירות אפשריות, כולל בעיות בצמיגים ואפילו תקינות המגבים לשמשות. 

מקורות אמרו ל'ניו יורק פוסט' שהבדיקות הללו הן חלק מניסיון למצוא תירוצים כדי להוריד את האוטובוסים מהכביש ולסבך את הובלת חוצי הגבול מטקסס לניו יורק. על פי הדיווח בעיתון, חלק מהנהגים אכן קיבלו דוח תנועה.

"מדובר בעוד צעד פתטי של ראש העיר אדמס כדי למנוע מטקסס להסיע מהגרים לעיר המקלט שלו", אמר דובר המשרד של אבוט. "כל אוטובוס המשמש את מדינת טקסס למשימה הזו, עובר בדיקות יסודיות של המשרד לבטיחות הציבור של טקסס לפני שהוא יוצא לערי המקלט".

הדובר הוסיף כי אדמס צריך להפסיק "לתקוף באופן סלקטיבי את תוכנית האוטובוסים של טקסס", ובמקום זאת לקרוא לנשיא ביידן "לנקוט פעולה מיידית לאבטחת הגבול - דבר שהנשיא ממשיך לא לעשות".

כזכור, אבוט הרפובליקני הסיעה כבר לפחות 17,000 מהגרים אל ניו יורק, ועוד כמה אלפים אל וושינגטון הבירה ושיקגו, במטרה להסב את תשומת הלב של המדינות הדמוקרטיות והממשל אל ההתמודדות היומיומית של מדינות הגבול. 

אבל הובלת המהגרים לא שמורה רק לרפובליקנים, שכן ראש העיר הדמוקרטי של אל פאסו שולח גם הוא, בתוכנית עצמאית משלו, אלפי מהגרים אל התפוח הגדול. 

בעקבות אלפי חוצי הגבול שהגיעו לעירו, אדמס הכריז על מצב חירום כדי לפתוח משאבים לטיפול במשבר, אשר לדבריו יעלו לעיר מיליארד דולר בשנה. מקור אחד אמר לעיתון ה'פוסט': "ראש העיר נואש. האם אנחנו עיר מקלט או לא?".

ראש העיר של ניו יורק הציע שייתכן שיהיה צורך לבנות מקלטים נוספים, כאשר בינתיים הוא השתמש ב-42 בתי מלון כדי לשכן את חוצי הגבול שהגיעו לעיר, ועובד על עסקאות נוספות. 



YOU MIGHT ALSO LIKE