טוויטר חסמה את קניה ווסט לאחר שפרסם ציוץ אנטישמי
זמן קצר לאחר שנחסם מאינסטגרם, הראפר עבר לטוויטר, שם הכריז כי הוא הולך לתקוף את היהודים, וטען כי לא מדובר באנטישמיות מאחר ש"שחורים הם בעצם יהודים"

טוויטר חסמה את החשבון של קניה ווסט, לאחר שפרסם ביום שבת ציוץ אנטישמי - שגרם למפורסמים רבים לצאת בגינויים כלפיו.

(צילום: Getty Images)

בציוץ, שנמחק על ידי הרשת החברתית, ווסט כתב: "אני קצת ישנוני הלילה, אבל כשאני אתעורר אני הולך לצאת על היהודים. הדבר המצחיק הוא, שאני בעצם לא יכול להיות אנטישמי בגלל שאנשים שחורים הם בעצם יהודים".

אז הוא המשיך והאשים, ככל הנראה את היהודים, בכך "שניסו להשתעשע איתי וניסו להשחיר את כל מי שמתנגד לאג'נדה שלכם". ציוץ לאחר מכן, עם או בלי קשר לדברים הקודמים, ווסט שאל את עוקביו: "מי לדעתכם יצר את תרבות הביטול?".

דובר הפלטפורמה החברתית אמר כי הראפר נחסם בשל הפרת המדיניות של טוויטר, אך לא ציין לכמה זמן.

ארגונים ומפורסמים יהודיים לא יכלו לשתוק על דבריו של ווסט, שמייצר לאחרונה שערוריות רבות. 

הקומיקאית שרה סילברמן פרסמה ציוץ בראשון אחר הצהריים וכתבה: "קניה איים אתמול בטוויטר על היהודים, וזה אפילו לא מגמתי. למה לרוב רק יהודים מדברים נגד שנאת יהודים? השתיקה הזאת כל כך רועשת".

השחקנית ג'יימי לי קרטיס שיתפה את דבריו של ווסט, וכתבה: "היום הקדוש ביותר ליהדות היה רק בשבוע שעבר. המילים הן חשובות. איום על העם היהודי הסתיים פעם אחת ברצח עם. הדברים שלך פוגעים ומסיתים לאלימות. אתא אבא. בבקשה תפסיק".

הליגה נגד השמצה פרסמה גינוי לדבריו של הראפר: "כוח. בגידה. חמדנות. החלטה. דם. הכחשה. אנטי-ציוניות. כל אלה הם דברים אנטישמיים… ונראה שרבים מהמיתוסים האלה השפיעו על ההערות האחרונות של ווסט, וזה מסוכן".

ארגון בשם 'ברית יהודים שחורים בבידור', גינה את דבריו של ווסט בהצהרה שפרסם באינטרנט: "ההצהרות האחרונות של ווסט על הקהילה היהודית הן פוגעות, פוגעניות ושגויות. הם מנציחים סטריאוטיפים שהיו הבסיס לאפליה ולאלימות כלפי יהודים במשך אלפי שנים. מילים כאלה קורעות את מרקם היחסים בין שחורים יהודים".

YOU MIGHT ALSO LIKE