שינויי האקלים עשויים לגרום להתפשטות חרקי הסירחון בארצות הברית
אם המין הפולש מאסיה אכן ימשיך להתרבות בקצב מהיר ברחבי המדינה, הדבר עשוי לגרום לנזק כלכלי כבד תעשיית הפירות, הירקות וגידולי השדה

מחקר שנערך לאחרונה מצא כי שינויי האקלים עלולים לגרום להתפשטות נרחבת של 'חרקי סירחון' חומים ברחבי ארצות הברית. 

(צילום: Shutterstock)

כבר ידוע כי שינויי האקלים גורמים לשורה של בעיות - כמו החמרת אסונות טבע, השפעה על בריאות האדם, פגיעה בבעלי חיים כמו דובי קוטב ועוד. במקרים אחרים, נראה כי השינויים הללו הופכים אזורים מסוימים למושכים יותר עבור 'חרק הסירחון' החום - מין פולש מאסיה שאותר בארה"ב ומכוון לעשרות יבולים.

המחקר שנערך על ידי Pest Managment Sciene, מצא כי שינויי האקלים יכולים לתרום לעלייה של 70% בבתי גידול אשר מתאימים למזיק המדובר.

החוקרים בדקו 543 אתרים על פני תקופה של שלוש שנים, ולאחר מכן העריך את בית הגידול המתאים של חרק הסירחון תחת תרחישי אקלים שונים - והתוצאות הראו כי בית הגידול של החרק יכול לגדול מאוד תחת השינויים הצפויים.

הסוכנות להגנת הסביבה (EPA) כתבה באתר האינטרנט שלה כי החרק הוכנס לארצות הברית בשנות ה-90, כאשר היה על מכולה שנשלחה. החרק, שמקורו באסיה, גורם ל"נזק כלכלי גדול" לפירות, ירקות וגידולי שדה. 

החרקים החומים הללו נמשכים בעיקר לאזורים ימיים, אגמים גדולים, מדינות דרום מזרחיות ועמקים של החוף המזרחי. "אזורים אלה כוללים שטחי גידול פרודוקטיביים ביותר הפגיעים להפסדים כלכליים משמועתיים כתוצאה מהחרקים הללו מדי שנה", נכתב במחקר שפורסם לאחרונה.

נכון לעכשיו, יש לציין, המזיקים הללו לא מהווים בעיה גדולה מחוץ לאזור האמצע האטלנטי של ארצות הברית, אבל זה עשוי להשתנות ב-60 השנים הבאות, אם אכן שינויי האקלים יהפכו אזורים מסוימים לנוחים עבור השתכנות החרק. 

המחקר מצא כי ככל ששינויי האקלים משפיעים על מזג האוויר בארצות הברית, עשויה להיות עלייה במספר חיידקי הסירחון החומים במדינות הצפוניות. אזורים אחרים יראו ירידה בהתאמה בבתי הגידול של המזיק, כמו חלקים מסוימים של עמק סקרמנטו. 

"לפי המודלים שלנו, החרק עשוי להרחיב את הטווח שלו במידה ניכרת בעשורים הבאים, ולאיים על יבולים באזורים שבהם הוא עדיין לא זוהה", נכתב במחקר. 

YOU MIGHT ALSO LIKE