הבריחה ההמונית מרוסיה: פינלנד סוגרת את הגבול עבור תיירים רוסים
אחרי שהנשיא פוטין הכריז על גיוס של מאות אלפי חיילי מילואים, אלפי גברים רוסים ברחו מהמדינה דרך האוויר והיבשה. כעת הלסינקי סוגרת את הגבול כי הם "מסכנים את היחסים הבינלאומיים של פינלנד"

פינלנד הודיעה ביום חמישי כי היא תסגור הלילה את הגבול שלה לתיירים רוסים, זאת כאשר אלפי גברים נמלטים מרוסיה כדי להימנע מגיוס למלחמה נגד אוקראינה. 

גברים רוסים בורחים מהמדינה כדי לא להתגייס למילואים

הלסינקי אמרה כי סגירת הגבול תביא לירידה משמעותית בתנועה בגבול, לאחר שכמעט 17,000 רוסים נכנסו לפינלנד במהלך הימים האחרונים. 

"כניסתם של אזרחים רוסים למטרות תיירותיות לפינלנד, מסכנת את היחסים הבינלאומיים של פינלנד", אמר שר החוץ הפיני, פקה האוויסטו, במסיבת עיתונאים, שם גם הסביר כי ההחלטה מגיעה בעקבות דיונים עם אוקראינה ושכנותיה. 

שר החוץ הוסיף גורמים נוספים שהובילו להחלטה זו, כמו החששות הביטחוניות הקשורות למלחמה של רוסיה, משאלי העם ה"לא חוקיים" שמבצע הקרמלין כדי להצדיק סיפוח חלקים גדולים של שטח אוקראינה, והדלפות בצינורות נורד סטרים.

אזרחים רוסים עדיין יכולים להיכנס לפינלנד, החולקת עם רוסיה גבול לאורך של יותר מ-1,300 ק"מ, אם כי רק לביקורי משפחות, למטרות לימודים או עבודה. כמו כן, מתנגדים פוליטיים רוסים יכולים לבקש כניסה למדינה עבור מטרות הומניטריות.

משמעות ההחלטה של ממשלת פינלנד, היא שהמדינה הצטרפה למדינות אחרות החברות באיחוד האירופי וחולקות גבול עם רוסיה - שכבר אסרו על כניסתם של תיירים רוסים, כחלק משורת סנקציות וצעדים אחרים בעקבות הפלישה לאוקראינה. 

YOU MIGHT ALSO LIKE