רמת העושר של פאוצ'י ואשתו זינק במהלך המגפה: "המערכת תגמלה אותו בצורה נאה"
דוח של ארגון פיקוח על הוצאות ממשלתיות מציג כיצד השווי הנקי של הדוקטור זינק בחמישה מיליון דולר, כאשר בין היתר הוא קיבל פרס של מיליון דולר על "דיבור אמת בשלטון"

השווי הנקי של ד"ר אנתוני פאוצ'י ואשתו גדל בחמישה מיליון דולר במהלך מגפת הקורונה - כך על פי ארגון פיקוח על הוצאות ממשלתיות. 

(צילום: Getty Images)

העושר של המנהל הפורש בן -ה81 של המכון הלאומי לאלרגיה ומחלות זיהומיות, ושל אשתו כריסטין גריידי המתעסקת בביואתיקה, זינק מ-7.5 מיליון דולר בשנת 2016 ל-12.6 מיליון דולר בסוף שנת 2021. כך עולה מדוח של OpenTheBook, ארגון ללא מטרות רווח. 

"למרות שהוא הפך לדמות המעוררת מחלוקת, המערכת תגמלה את ד"ר פאוצ'י בצורה נאה", אמר מנכ"ל הארגון, אדם אנדז'יבסקי, לרשת 'פוקס ניוז'. "בעוד שד"ר אנתוני פאוצ'י היה בירוקרט ממשלתי במשך יותר מ-55 שנים, הונו הנקי עבור משק הבית שלו זינק במהלך המגפה".

הזינוק בעושר של בני הזוג נבעה, בחלקה, מהעלאות שכר משמעותיות, פרסים במזומן ותמלוגים. "השווי הנקי הגואה של פאוצ'י התבסס על עלייה בשכר בסוף הקריירה, פרסים כספיים שהוענקו על ידי ארגונים ללא מטרות רווח ברחבי העולם, ותיק השקעות גדול מתמיד", אמר אנדז'יבסקי. 

"הוא העובד הפדרלי בעל השכר הגבוה ביותר, הפנסייה לשנה הראשונה שלנו היא הגדולה ביותר בהיסטוריה הפדרלית, והוא מקבל פרסים של מיליון דולר מעמותות זרות", הוסיף. 

על פי הדיווחים, הרופא הראשי של הבית הלבן קיבל בשנה שעברה מיליון דולר מקרן דן דוד על "דיבור אמת בשלטון" ו"הגנה על המדע". OpenTheBook אמר כי פאוצ'י שמר על 910,400 דולר מהפרס הזה, בעוד שכעשרה אחוזים הלכו לזוכים במלגות. 

כמו כן, סך ההשקעות של בני הזוג גדל ביותר מ-900 אלף דולר בשנה שעברה, בעוד שהתיקים שלהם - הכוללים חשבונות נאמנות, פרישה והשכלה - זינקו ב-800 אלף דולר בשנת 2020. 




YOU MIGHT ALSO LIKE