אזרח אמריקאי נהרג במתקפת טילים איראנית על עיראק
מחלקת המדינה האמריקאית אישרה את מותו של האזרח, אך לא פרסמה את פרטיו. זאת במתקפה על מטרות כורדיות בעיראק, שהביאה לפציעתם של לפחות 58 איש

אזרח אמריקאי הוא בין 13 הרוגים בעיראק כתוצאה ממתקפת טילים שביצעה איראן ביום רביעי - כך אישרה מחלקת המדינה האמריקאית ביום חמישי.

(צילום: Getty Images)

סגן דובר מחלקת המדינה, ודנט פאטל, אישר את האירוע במהלך תדרוך עם עיתונאים, אך אמר כי לא ניתן למסור מידע נוסף על הקורבן בגלל "שיקולי פרטיות".

"אני רוצה לחזור ולהדגיש, אנחנו מגנים את ההפרות של איראן על הריבונות והשלמות הטריטוריאלית של עיראק", הוסיף.

מלבד ההרוגים, 58 בני אדם נוספים נפצעו לאחר שאיראן ירתה טילים ומזל"טים לעבר מטרות מיליטנטיות באזור כורדיסטן, כך מסרה סוכנות הידיעות הממלכתית של עיראק. ממקורות כורדים נמסר כי המתקפה כוונה ללפחות עשרה בסיסים של כורדים איראנים בכורדיסטן. 

הפיקוד המרכזי של צבא ארצות הברית אמר כי הוא הפיל מזל"ט איראני אחד בזמן שהכוחות נסעו באזור, בגלל שהוא היווה איום על פקידים אמריקאים באזור. "אף אחד מהכוחות האמריקאים לא נפצע או נהרג כתוצאה מהתקיפות, ואין נזק לציוד של ארצות הברית", נמסר, כך שההרוג לא משורותיהם. 

שר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן, גינה את התקיפה האיראנית ואמר כי מדובר ב"הפרה בלתי מוצדקת של הריבונות והשלמות הטריטוריאלית של עיראק. יתרה מכך, אנחנו מגנים הערות נוספות של הממשלה בטהרן, המאיימות במתקפות נוספות נגד עיראק. אנחנו עומדים לצד העם והממשלה של עיראק מול ההתקפות החצופות האלה על הריבונות שלהם". 

משמרות המהפכה של איראן, הזרוע הצבאית של המדינה, מסרו כי הם ימשיכו לתקוף את מה שהם מתארים כאתרי טרור באזור: "הפעולה הזו תימשך שנחישות מלאה, עד שנצליח לדחות את האיום, שבסיסי קבוצות הטרור יפורקו והרשויות של האזור הכורדי ייקחו על עצמם את ההתחייבות והאחריות". 



YOU MIGHT ALSO LIKE