דעה: השמאל, הפרוגרסיביים והמרקסיזם התרבותי - היווצרותו ומהותו של האויב האדום מבפנים
יצחק גינדי במאמר קצר אך מעמיק ומדויק אודות תולדות הרעיון השיווני, התפתחותו ותמרורי האזהרה ההיסטוריים שאסור לבני-תרבות נאורה וחופשית באשר הם להתעלם מהם

לעתים נשאלות השאלות מה זה בעצם שמאל ? מה ההבדל בין ימין ושמאל ? מדוע בעצם השמאל רע ומסוכן ?

על מנת לענות על השאלות הללו צריך להקדים ולהבין איך נוצר השמאל ומה היא מהותו ותפיסת עולמו.

על אף כי היו אישים ותנועות פוליטיות שדגלו בסוציאליזם עוד לפניו, מי שגיבש את תפיסת עולמו של השמאל כפי שאנו מכירים וחשים אותה כיום הוא לא אחר מאשר קרל מרקס. אם נפשט את משנתו של מרקס ניתן להסבירה כך: מהלך ההיסטוריה מתבטא במאבק בין מנצלים (בעלי ההון, האצולה, אנשי הדת) למנוצלים (פשוטי העם ומעמד הפועלים-הפרולטריון) ולא בין קבוצות לאומיות או דתיות שונות. לכן למען השוויון והצדק החברתי המעמד המוחלש צריך לתפוס את השלטון מהמעמד החזק וזה יכול להתבצע רק באמצעות מהפכה עקובה מדם שתמוטט את היסודות הכלכליים והחברתיים, כמו שנכתב באינטרנציונל: "עולם ישן עדי יסוד נחריבה!".

הפרוגרסיביות שאנו רואים כיום היא בעצם מרקסיזם תרבותי-המשך מודרני מתוקן למשנתו של מרקס. תנועות השמאל הפרוגרסיביות שנוצרו בשנות ה-60 וה-70 של המאה הקודמת במקומות כמו צרפת וארה"ב, בקרב סטודנטים צעירים באוניברסיטאות וקמפוסים, דרשו לערער את יסודות החברה באמצעות התנגדות למלחמת וייטנאם, תמיכה בשביתות ותמיכה בשוויון זכויות לשחורים,נשים והומוסקסואלים.

חברות משגשגות ואימפריות גדולות נפלו לאורך ההיסטוריה כתוצאה מחדירתם של השפעות זרות "פרוגרסיביות", "נאורות" או "ליברליות" שמטרתן לחסל את הערכים הלאומיים, הטבעיים והמסורתיים ובכך לגרום לחברה ולמדינה למצב של ניוון תרבותי. מדינה שנחלשת מבפנים וצדקת הדרך שלה מתערערת דינה ליפול ואולי אף להימחק מהמפה. דוגמא מפורסמת היא האימפריה הרומאית ששילוב של פלישת שבטים גרמאנים ברברים, נישואיי תערובת בינם לבין תושבים רומיים והשתלבותם במוקדי הכוח כמו הסנאט והצבא יחד עם המרת דת האימפריה לנצרות ונטישת התרבות ההלניסטית שגיבשה אותה והקנתה לה את צדקת הדרך לכבוש את כל העולם העתיק הוא זה שגרם לפירוקה מבפנים ולמפלתה.

ככול שהשנים עוברות המרקסיזם התרבותי רק מתגבר, מתחזק ותופס את השליטה בממסד ובמוקדי הכוח. הוא דורש להחריב את ההיררכיה החברתית, הסדר הטבעי ואת כל הערכים המקודשים שבונים ומחזקים אותנו כחברה: הגמוניית הלאום, ערכי המשפחה וחשיבותה ומקומה של הדת והמסורת.

YOU MIGHT ALSO LIKE