מעלים שלב: ארה"ב מכפילה את אספקת הנשק לאוקראינה
הפנטגון ישלח 18 מערכות HIMARS נוספות למזרח אירופה כחלק מהמאבק ברוסיה, זאת לאחר שהנשיא פוטין הכריז על גיוס של 300 אלף חיילי מילואים. זלנסקי: "מקרב אותנו לניצחון"

אחרי שהנשיא ולדימיר פוטין הכריז על גיוס חלקי של 300,000 חיילי מילואים, ארצות הברית הודיעה כי תכפיל את אספקת הטילים הנשלחת לאוקראינה.

(צילום: Getty Images)

הפנטגון הכריז ביום רביעי על חבילת סיוע ביטחונית חדשה בסך 1.1 מיליארד דולר, הכוללת מימון של 18 מערכות ארטילריה לטווח ארוך מתוצרת אמריקאית, כאשר עד כה אוקראינה קיבלה כבר 16 מערכות כאלה.

מכאן, עם החבילה החדשה, אוקראינה תחזיק ב-34 ממערכות הנשק אשר מסירתן שינו את מאזן הכוחות לטובת הצבא האוקראיני. 

עם זאת, ייתכן שייקח זמן מה עד שה-HIMARS אכן יגיעו לאוקראינה, שכן חבילת הסיוע נמצאת תחת יוזמת הסיוע לביטחון אוקראינה (USAI) ולא רשות ה- Presidential Drowndown Authority. בעוד שה-PDA שואב ממניות משרד ההגנה, ה-USAI היא "רשות שבמסגרתה ארה"ב רוכשת יכולות מהתעשייה", ו"מייצגת השקעה רב שנתית ביכולות קריטיות לבניית החוזק המתמשך של הכוחות המזוינים של אוקראינה", נמסר ממשרד ההגנה.

"ההכרזה הזו מייצגת את תחילתו של תהליך התקשרות למתן יכולות עדיפות נוספות לאוקראינה בטווח הבינוני והארוך", הוסיף המשרד. מכאן, על פי דיווח של סוכנות הידיעות AP, ייתכן שיחלפו שנה או יותר עד שאוקראינה תקבל את הנשק. 

נוסף למערכות הטילים, החבילה לאוקראינה כוללת מימון לתחמושות, רכבים משוריינים, כלי רכב טקטיים לגרירת נשק, 40 משאיות, 80 נגררים ועוד. 

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, התייחס להכרזה האמריקאית ואמר כי הנשקים האלו הם "ציוד קריטי" אשר יקרבו את המדינה לניצחון. "החלטה שמגיעה בתזמון אשר מראה שהסחיטה הרוסית לא עובדת".

כזכור, בשבוע שעבר פוטין הכריז על גיוס חלקי של אזרחים רוסים עם עבר צבאי ו"התמחויות צבאיות מסוימות". באותה הצהרה, הנשיא שוב האשים את המערב ב"סחיטה גרעינית" והדגיש כי רוסיה שומרת לעצמה את הזכות להגן על הטריטוריה והעם שלה בכל האמצעים הדרושים. 

YOU MIGHT ALSO LIKE