דעה: נו, אז בוא נראה את שיקלי גבר
לסרב לפינוקים של בנט, או לציית לקריאתו של נתניהו - זה לא כמו למרוד במערכת ששולטת בשניהם.- בוא נראה ממה הוא עשוי באמת

הוא הרים את נס המרד כנגד ממשלת בנט בימים בהם 70% ממצביעי 'ימינה' חשו נבגדים וכ-99.9% מאנשי הליכוד, ש"ס, והציונות הדתית כינו את בנט - 'נוכל', ולמרות שהתייצב לימין הוא זוכה להערכה מצד אנשי שמאל רבים (איזנקוט).

לא משנה איפה עמדתם במפה הפוליטית - ידעתם שהוא מוכשר, משכיל, ואיש של ערכים.

במקביל, הפך באופן אינסטנקטיבי למטאור תקשורתי בעל דימוי של אומץ, יושרה, לחימה, ועומק אינטלקטואלי.

אך האמת היא - שעמיחי שיקלי ויתר על מנעמי השלטון לא רק כי הוא בעל יושר פנימי ומצפון, אלא גם, כי בסופו של דבר, זה היה אפשרי.

המרד שהרים על נס, אליו הצטרפו רק מאוחר יותר גם אחרים, לא פרץ שום טאבו. 

הוא אמנם העיד על רמת ערכיות הזרה במחוזותינו הרקובים, אך עדיין נותר בגדר מהלך שעמד במסגרת הכללים הפוליטיים במשחק השיפוטי הקיים מאז 1995.

במילים אחרות - שיקלי לא מרד במערכת שמשחקת בבובות-שמות-מפלגות כ"לפיד", "נתניהו", ו"בנט", הוא לא פגע במערכת שתיאר בעצמו כמורכבת מאפלטוניסטים מרוממים מעם - קרי מערכת המשפט.

(צילום - איתן שיקלי)

קצין מעוטר ואינטליגנטי כמותו יודע עמוק בלבו, שלמרות לחצים וניסיונות שוחד-פוליטי אינסופיים בהם ניסו לפתותו כח"כ צעיר - במשל לסיפורי המקרא - הוא רק ניצח את ליצני אשת פוטיפר - הוא לא עמד מול אשת פוטיפר עצמה.

כי עמיחי יודע שקרב מול לחצים פרלמנטריים ותדמיתיים/אליטסטים, אינו דומה לקרב מול אלה שמחזיקים את הפרלמנטרים ואת אנשי התדמית עצמם בביצים.

עכשיו, לאחר שבצורה מעוררת בחילה נפסל מלהתמודד ברשימת הליכוד לכנסת, ישנה שאלה רב-מערכתית שעליו לשאול עצמו - ושלאחריה נוכל לדעת מיהו באמת

  1. האם לבג"צ יש סמכות להחליט לגבי עתידו הפוליטי?
  2. אם לדעתו לא - מה יעשה?. What you gonna about it?
  3. אם יש לו סמכות לקבוע זאת - האם ילחם למול הפריץ כחלק מהליכוד - ויקבל את דין הבג"צ והתנועה? (הם דומים בד"כ - רק הפטפוטים אחרים)
  4. אם לדעתו לבג"צ אין סמכות זאת, אך מפלגתו לא תגבה אותו במלחמת מאריוס שלו - האם זה משום שהליכוד הוא זה שהמליך את מערכת המשפט על ראש שמחתנו כמו שדניאל פרידמן טען - ואז שיקלי למעשה הולך לגלות את פרצופה האמיתי של מפלגתו ממנה אף הוזהר בעבר?.

ואולי הוא רוצה בכלל לוותר/להמתין לסיבוב הבא ולחכות שיצטרפו דיוויזיות גדולות שכולן מאחוריו. אך האמת תהיה, שבחירה באופציה זו, הריאליסטית מכולן - רק תוכיח ש.

  1. זה קרב קשה יותר מלעזוב את בנט
  2. זה קרב מהותי יותר
  3. ולכן - זה קרב אמיתי יותר

בכל מקרה, מה שלא יעשה, אינדוקציה של האפשרות הריאלית תוכיח כי נתניהו אינו האדם לצאת איתו למערכה מול מערכת המשפט שהוא בעצמו המליך על ישראל מאז 1996.

לכן כשקראתי לשיקלי וליתר אנשי הציונות הדתית וימינה למרוד בנתניהו (כל הכבוד נפתלי בנט! - פחות כבוד על עבאס...)

דיברתי על התרחיש הצפוי הזה - נתניהו יקפל ויתקפל בפני בג"צ שהוא מאמין שנולד לשלוט.

ועכשיו שיקלי - הכדור חוזר אליך - הרגע בוא אתה מפנים שלסרב לפינוקים של בנט, או לציית לקריאתו של נתניהו - זה לא כמו למרוד במערכת ששולטת בשניהם.

במידה ועמיחי יוצא למרד נגד מפלגה שהיא מפלגת משת"פים, הרבה יוכלו לבקרו - אך כמו שהוא חשף את הצביעות של בנט - עכשיו אולי יוכל לחשוף את צביעות הליכוד שהמליך את השופטים עלינו בימים בהם המאבק האחרון של רבין לא היה על השלום - אלא על בלימת מערכת המשפט (1993-1995).

אני ממליץ לכולם לשאול מה חושב פרופסור דניאל פרידמן על התפקיד של מנחם בגין, יצחק שמיר, ובנימין נתניהו בהמלכת השופטים האפלטוניסטים.

לעומת התפקיד שהיה בחטא הזה ליצחק רבין, שמעון פרס, ואהוד אולמרט.

עכשיו הגיע הזמן לדבר אמת - האם שיקלי יהיה מוכן לומר שגם בנט בגד בערכיו כשהתקפל בפני עבאס, או שמא גם הליכוד אשר עומד להתקפל (ולקפל אותו) בקרוב תחת סמכות הבג"צ גם בוגד בערכיו?.

והאם כל זה בכלל מהלך טקטי מתוחכם (לצאת ולהמתין לדיוויזיות)? האם זה מהלך אסטרטגי מבריק (ושזכויותיך ישתכחו מהעם קצר הדעת)?. 

אני חושב שהגיע הזמן שעמיחי בעצמו מבין שזה כבר לא משנה...

[email protected]

YOU MIGHT ALSO LIKE