שביתה נרחבת בשדה"ת הבינלאומי בסן פרנסיסקו: עובדי המזון דורשים העלאה בשכר
אחרי שלוש שנים ללא שינוי בשכר ותשעה חודשים של מו"מ - הבריסטות, הטבחים, הברמנים ועוד הודיעו כי הם שובתים | לעוברים בנמל מומלץ להביא אוכל משלהם

כאלף עובדים במסעדות בשדה התעופה הבינלאומי של סן פרנסיסקו (SFO) פתחו בשביתה ביום שני לאחר יותר מתשעה חודשים של משא ומתן כושל עם המעסיקים שלהם עבור העלאה בשכר. 

(צילום: Shutterstock)

בהודעה לעיתונות שפורסמה ביום שני, איגוד עובדי האירוח המייצג את כלל עובדי המסעדות בשדה התעופה, אשר נקרא Unite Here Local 2, אמרו כי השביתה כוללת את הקופאים, הבריסטות, טבחים, מדיחי כלים, ברמנים, שרתים ודיילות בטרקלין, ב-84 חנויות מזון ומשקאות ברחבי השדה. 

רוב השובתים מרווחים 17.05 דולר לשעה, נמסר מהאיגוד, כאשר השכר לא שונה כלל כבר שלוש שנים.

נשיא האיגוד, אנאנד סינג, אמר: "אף אחד לא יכול לשלם את החשבונות או להאכיל את הילדים שלו עם 17 דולר לשעה. בעבר, עבודה ב-SFO משמעותה הייתה משרה טובה, אבל רוב עובדי המזון המהיר לא ראו העלאה כבר שלוש שנים. ההמבורגר או הבוריטו שהעובדים מגישים, עולים לעתים קרובות יותר ממה שהם מרוויחים בשעה אחת".

"תשעה חודשים שלא משא ומתן לא הובילו אותנו לשום מקום, ולעובדי שירותי המזון של SFO נמאס לעבוד בשניים או אפילו בשלוש עבודות רק כדי לשרוד", הוסיף. 

נמל התעופה פרסם בחשבון הטוויטר שלו כי הנוסעים צריכים להתחשב בשיבושים האפשריים, והוסיף: "אנו מתנצלים על אי הנוחות שהדבר גורם".

האיגוד ממליץ לטסים להביא אוכל וחטיפים משלהם, אם כי חלק מהמזון הארוז עדיין זמין בכמה חנויות שעדיין פועלות. 

ויויאן נרוורטה, שעובדת בשתי מסעדות בשדה התעופה, אמרה: "אני צריכה לעבוד בשתי עבודות כדי לפרנס את המשפחה שלי ולספק את הצרכים שלנו, וזה אומר שאני בקושי זוכה לראות את הילדים והנכדים שלי".

"השכר שלי עבור שעת עבודה שלמה, הוא נמוך מהמחיר של ארוחה אחת בלבד. זה כל כך לא הוגן. אני שובתת כי אני רוצה לעזוב את העבודה השנייה שלי ולבלות יותר זמן עם המשפחה". 



YOU MIGHT ALSO LIKE