אריזונה: צעירה חשודה בסחר בבני אדם
לפי החשד, טניה אסטודיו הרננדז גבתה סכומי עתק כדי להבריח קרוב ל-100 מהגרים לא חוקיים לארצות הברית, תוך כדי שהיא מחזיקה אותם בבית באזור פיניקס ומאפשרת להם "להשתחרר" רק כאשר הם משלמים לה

רשויות החוק באריזונה עצרו השבוע צעירה תושבת המדינה בחשד לסחר בבני אדם, לאחר שהתגלו ראיות רבות המצביעות על כך שהיא מנהלת מערך הברחות מביתה באל מיראז', עיר קטנה מצפון-מערב לפיניקס.

החשודה שנעצרה, טניה אסטודיו הרננדז

חקירת הפרשה החלה רק ביום שישי האחרון כאשר התקבל דיווח על אדם שמוחזק בבית באל מיראז': "המתלוננת טענה שישנו בית שבו מוחזקים מספר בני אדם כנגד רצונם, ביניהם בעלה", אמרו במשטרה.

ניידת נשלחה לבדוק את המתרחש בבית, ועם הגעתם למקום השוטרים הבחינו ברכב שיוצא מן הבית. הם הורו לרכב לעצור, ובפנים הם מצאו שני בני אדם: אזרח גואטמלה שנמצא בארצות הברית באופן בלתי חוקי, והחשודה - טניה אסטודיו הרננדז בת ה-24.

החקירה חשפה כי הבית שימש כמעין "בית מעבר" למהגרים לא חוקיים שהוברחו לארצות הברית, כאשר קרובי המשפחה שלהם נדרשו לשלם סכומי עתק על מנת "לשחרר" אותם מהמקום.

אילוסטרציה

"אנחנו יודעים לומר שבחצי השנה האחרונה, בין 80 ל-100 מהגרים בלתי חוקיים הוכנסו לבית והוחזקו בו, תוך כדי שהנאשמת דורשת לקבל סכומים גבוהים במיוחד - לעיתים יותר מ-15,000 דולר - כדי 'לשחרר' אותם לבני משפחתם", אמרו במשטרה.

בחיפוש שנערך בבית נמצאו 10 מהגרים לא חוקיים, כמו גם רובה סער, שני אקדחים וכמות גדולה של תחמושת. אקדח אחד דווח כגנוב מבית בפיניקס לפני חודשים אחדים.

בנוסף, בבית נמצאו ראיות רבות המצביעות על כך שהרננדז הפעילה מערך של הברחות: "מצאנו יומן שבו נכתבו שמותיהם של המהגרים והסכום שעליהם לשלם", הסבירו במשטרה.

כעת, המשטרה חוקרת את הפרשה ביחד עם המשרד לביטחון המולדת, על מנת לחשוף את היקף ההברחות.

YOU MIGHT ALSO LIKE