קוריאה הצפונית לארצות הברית: "תסתמו את הפה"
פקיד ממשרד ההגנה בפיונגיאנג אמר כי וושינגטון מפיצה שמועות כוזבות כי רוסיה רכשה ממנה מיליוני כלי נשק כדי להמשיך את הלחימה באוקראינה. "ארה"ב מנסה להכתים את שמנו"

קוריאה הצפונית מסרה לארצות הברית "לסתום את הפה", לאחר שהכחישה שהיא מייצאת נשק לרוסיה כדי לסייע לה במלחמה שלה נגד אוקראינה.

מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און (צילום: AP)

כזכור, על פי דיווח ב'ניו יורק טיימס' שציטט מודיעין אמריקאי שהוסר, נטען כי רוסיה נכנסה לקשיי אספקה צבאיים מה שאילץ אותה לרכוש מיליוני רקטות ופגזי ארטילריה מקוריאה הצפונית. 

אמנם פיונגיאנג התייצבה בגלוי לצידה של מוסקבה, בהיותה המדינה היחידה מלבד סוריה ורוסיה עצמה שמכירות רשמית בעצמאותן של לוהנסק ודונצק שמבזרח אוקראינה - אך היא מתעקשת שהיא לא מסייעת במאמץ המלחמתי בשטח.

מכאן, ביום רביעי, פקיד אשר הוגדר כ"סגן המנכ"ל של הלשכה לציוד של משרד ההגנה", פרסם הצהרה אשר דוחה כל טענה שרוסיה מקבלת נשק ממנה, וטוענת כי ארצות הברית מנסה "להכתים" את התדמית של קוריאה הצפונית.

"אנחנו מנצלים את ההזדמנות הזו כדי להבהיר דבר אחד - מעולם לא ייצאנו נשק או תחמושת לרוסיה, לא בעבר ואנחנו לא מתכננים לייצא אותם", מסר, כפי שפורסם בסוכנות הידיעות המרכזית של המדינה. "לא בטוח מהיכן מגיעה השמוע שמופצת על ידי ארצות הברית, אבל היא נועדה לכתים את התדמית של הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה הצפונית".

ההצהרה המשיכה: "אנחנו מגנים את ארה"ב על כך שהיא מפיצה שמועות ללא מחשבה נגד קוריאה הצפונית, זאת כדי לממש מטרה פוליטית וצבאית. ואנחנו מזהירים את ארצות הברית להפסיק להשמיע הערות פזיזות… ולסתום את הפה".

(צילום: EPA)

על אף הדברים שלו, הפקיד התעקש כי "לא רק פיתוח, ייצור, החזקת ציוד צבאי - אלא גם ייצוא וייבוא שלהם הוא הזכות החוקית המיוחדת של מדינה ריבונית", וטען כי "אף אחד לא רשאי לבקר" כל יצוא כזה.

הגורם הממשלתי הקוריאני תקף גם את ההחלטה "הבלתי חוקית" של מועצת הביטחון של האו"ם, לפיה אסור על קוריאה הצפונית לייבא או לייצא נשק - סנקציות אשר לטענתו "בושלו על ידי ארצות הברית".

יש לציין כי גם מוסקבה שללה רכישת נשק שכזו, והגדירה את ממצא המודיעין האמריקאי כ"מזויף".

זמן קצר לאחר פרסום הידיעה ב'טיימס', דובר מחלקת המדינה האמריקאית, ודנט פאטל, העביר תדרוך לעיתונאים ואמר להם כי "משרד ההגנה הרוסי נמצא בתהליך של רכישת מיליוני רקטות ופגזי ארטילריה מקוריאה הצפונית עבור שימוש באוקראינה".

"הרכישה מצביעה על כך שהצבא הרוסי ממשיך לסבול ממחסור חמור באספקה, הנובע בין השאר בגלל בקרות יצוא וסנקציות", אמר. 

מאוחר יותר, עם זאת, דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון קירבי, הסתייג מדבריו של פאטל ואמר כי מדובר ב"רכישה פוטנציאלית" לצד הטענה כל לוושינגטון אין "אינדיקציה שהרכישה אכן התרחשה". 

YOU MIGHT ALSO LIKE