רשידה טליב לוקחת בעלות: "אי אפשר להיות פרוגרסיבי ובמקביל לתמוך בממשלת ישראל"
אחרי דבריה של הנציגה הפלסטינית, שלא רואה אפשרות שאדם יחזיק בשתי הדעות יחד, כמה מחבריה למפלגה הדמוקרטית התנערו, טענו לאנטישמיות והאשימו: "רטוריקה מפלגת שלא מובילה לשלום"

חברת בית הנבחרים מ'הסקווד', רשידה טליד, דחתה בתוקף אפשרות כלשהי שאדם יחזיק בדעות פרוגרסיביות ובמקביל יתמוך בממשלת ישראל - דברים שאמרה במהלך דיון וירטואלי בוועידת הסברה פלסטינית.

טליב (צילום: AP)

"אני רוצה שכולכם תדעו שבקרב פרוגרסיבים, זה הפך ברור שאי אפשר לטעון לערכים פרוגרסיבית ובמקביל לגבות את ממשלת האפרטהייד של ישראל", אמרה טליב במהלך 'יום ההסברה הפלסטיני' שאורגן על ידי 'אמריקאים בפעולה למען צדק בפלסטין'.

היא המשיכה ואמרה שבמקרה כזה, "אנחנו נמשיך לדחוף ולהדוף לאחור, ולא נקבל את הרעיון הזה שאתה פרוגרסיבי יותר".

הדמוקרטית, שנולדה במישיגן לזוג מהגרים פלסטינים, המשיכה ואמרה כי ישראל צריכה להעניק חופש לפלסטינים. "כאשר אנחנו ממקדים את האמונות והמעשים שלנו על האמת… שלכל אדם מגיע לחיות ללא פחד ולקבל את ההזדמנות להגשים את מלוא הפוטנציאל שלו, הצורך להתנגד לשלטון האפרטהייד של ממשלת ישראל הוא ברור".

"הדרך לחופש עבור פלסטין היא ארוכה ומרתיעה, ואנחנו חייבים לראות דרכה את הסוף. אנחנו חייבים את זה לא רק לפלסטינים, אלא גם לאנשים מדוכאים בכל העולם שמבינים שהמאבקים שלנו קשורים זה לזה". 

טליב, שהיא הנציגה הפלסטינית היחידה בקונגרס, סופגת פעמים רבות האשמות בגין אנטישמיות - מצד הרפובליקנים ואף מצד עמיתיה הדמוקרטים. וכך גם הפעם. 

הנציג הדמוקרטי ג'רלד נדלר (ניו יורק), יהודי, צייץ נגד דבריה של טליב: "אני דוחה באופן יסודי את התפיסה שלא ניתן לתמוך בזכותה של ישראל להתקיים כמדינה יהודית ודמוקרטית, ולהיות פרוגרסיבי".

הנציגה היהודיה דמוקרטית דבי וסרמן שולץ (פלורידה), פרסמה דברים חריפים יותר נגד טליב: "המבחן הכימי המתקדם והשערורייתי שעשתה רשידה טליב לישראל, הוא לא פחות מאנטישמי. יש פרוגרסיבים גאים שאכן תומכים בזכותה של ישראל להתקיים כמדינה יהודית ודמוקרטית. להציע אחרת זה מביש ומסוכן. רטוריקה מפלגת ולא מובילה לשלום".

הנציג הדמוקרטי מניו יורק, ריצ'י טורס - שנמנה באגף השמאלי אך תומך קולני של ישראל - כתב: "אין שום דבר פרוגרסיבי בתמיכה בסיומה של ישראל כמדינה יהודית. שום דבר פרוגרסיבי בהתנגדות להסכמי אברהם, שמקדמים שלום. שום דבר פרוגרסיבי בהתנגדות לכיפת ברזל, אשר מגינה על אזרחים מפני ירי רקטות חסרות הבחנה".

עוד פוליטיקאית דמוקרטית שהתנערה מדעותיה של טליב היא גרייס מנג, גם היא נציגה מניו יורק. 

"היהודים הם הקהילה הדתית שהכי נמצאת כמטרה בארצות הברית", כתבה מנג. "השפה המפלגת אינה מתקבלת לעולם, במיוחד בתקופה שבה האנטישמיות נמצאת במגמת עלייה. אנשים יכולים בהחלט להחזיק בערכים פרוגרסיביים ולתמוך בזכותה של ישראל להתקיים".





YOU MIGHT ALSO LIKE