ג'ארד קושנר נגד המושלים הרפובליקנים שמסיעים מהגרים לערים ליברליות: "מטריד מאוד"
היועץ הבכיר לשעבר של הבית הלבן טען כי מושלי טקסס, אריזונה ופלורידה משתמשים בחוצי הגבול ככלים פוליטיים, כאשר גם ככה מצבם קשה. "צריך לזכור שאלה בני אדם"

הסעות המהגרים ממדינות הגבול אל ערים ליברליות נמשכות, והדרמה הפוליטית עלתה שלב כאשר מושל פלורידה הוציא בשבוע שעבר טיסות עם עשרות חוצי גבול. 

(צילום: Shutterstock)

בעוד רוב הרפובליקנים תומכים בצעדים אלה, ואפילו כמה דמוקרטים המשרתים בעיירות הגבול, מפתיע היה לשמוע את היועץ הבכיר לשעבר בבית הלבן, ג'ארד קושנר, טוען כי ההתפתחויות האחרונות הן "מטרידות מאוד".

בראיון שהעניק לרשת 'פוקס ניוז' ביום שלישי, חותנו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ אמר: "אני אישית צופה במה שקורה, וקשה מאות לראות את זה בגבול הדרומי. אנחנו צריכים לזכור שאלה בני אדם, הם אנשים, אז לראות שמשתמשים בהם ככלים פוליטיים כך או כך, זה מאוד מטריד אותי".

קושנר הוסיף כי הקשיים שעומדים בפני המהגרים הם "מצב מאוד עצוב", ואמר כי מצבם תחת המדיניות של ממשל טראמפ היה טוב יותר. 

"המדיניות שהנשיא טראמפ ניסה להציג - עם ההבנה איך ליצור גבול בטוח, מערכת הגירה מבוססת יתרונות, שיש לה שלטון וחוק וסדר - הייתה חשובה מאוד ולמרבה הצער, ממשל ביידן פשוט התעלם מזה לחלוטין והפך אותו על היום הראשון. ועכשיו אנחנו רואים את האסון ההומניטרי המצער שמגיע בעקבות זה", אמר. 

מהגרים שהוטסו מפלורידה למרתה'ס ויניארד (צילום: AP)

במהלך חמשת החודשים האחרונים, המושלים הרפובליקנים של טקסס ואריזונה, גרג אבוט ודאג דוסי, הוציאו אוטובוסים מלאים במהגרים בלתי חוקיים ושלחו אותם לניו יורק, וושינגטון הבירה ואף שיקגו, במאמץ להפעיל לחץ על מקבלי ההחלטות הדמוקרטים.

בשבוע שעבר, כאמור, המושל רון דה-סנטיס הצטרף למאבק כאשר השתמש בכספי המדינה עבור שני מטוסים עם 50 מהגרים שהוטסו לאי מרתה'ס ויניארד שבמסצ'וסטס. 

הפעולות הללו ספגו ביקורות חריפות מצד דמוקרטים וארגוני זכויות אדם, שהטיחו במושלים הרפובליקנים בסחר בבני אדם עבור צרכים פוליטיים, ורבים קראו לפתוח נגדם בחקירה פלילית.

YOU MIGHT ALSO LIKE