הסלמה: פוטין הכריז על גיוס של 300,000 חיילי מילואים
הנשיא הרוסי הוסיף ואיים על המערב, כאשר הזכיר ש"גם לנו יש אמצעי הרס שונים", וכי המדינה שלו לא תהסס לפעול כדי להגן על "השלמות הטריטוריאלית ועל העם"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריז ביום רביעי על גיוס חלקי ומיידי של 300,000 חיילי מילואים, ופרסם איום לפריסת נשק גרעיני כחלק מהמלחמה נגד אוקראינה. 

(צילום: Shutterstock)

בנאום שהוקלט מראש עבור הטלוויזיה הממלכתית הרוסית, פוטין טען כי בשלב הראשון ייקראו חיילים בעלי הכשרה וניסיון. 

הוא הצדיק את המהלך בטענה כי המערב "רוצה להרוס את הארץ שלנו" וטען שיש ניסיון "להפוך את תושבי אוקראינה לבשר תותחים". הוא המשיך ואמר שהגיוס יחל ביום רביעי, אם כי הוא לא סיפק פרטים נוספים מלבד האמירה שהוא הורה להגדיל את המימון כדי להגביר את ייצור הנשק של רוסיה.

גיוס חלקי הוא מושג מעורפל, אך צעד שכזה יכול לגרום לכך שעסקים ואזרחים רוסים יצטרכו לתרום למאמץ המלחמתי. אם כי יש לציין שרוסיה טרם הכריזה על מלחמה, והיא עדיין מכנה את הפלישה כ"מבצע צבאי מיוחד". 

"אני חוזר ומדגיש, אנחנו מדברים על גיוס חלקי, כלומר רק אזרחים שנמצאים כרגע במילואים יחויבו בגיוס, ומעל הכל מי ששירתו בצבא ויש להם התמחות צבאית מסוימת וניסיון רלוונטי", אמר הנשיא הרוסי והוסיף: "חובה לעבור הכשרה צבאית נוספת לפני היציאה ליחידות, זאת על סמך ניסיון המבצע הצבאי המיוחד".

במה שמתפרש כהסלמה, פוטין איים על המערב שלא להתערב, והרתיע אותם מ"סחיטה גרעינית" או שימוש בנשק גרעיני נגד רוסיה. 

"למי שמרשים לעצמם לצאת בהצהרות כאלה בנוגע לרוסיה, אני רוצה להזכיר לכם שגם למדינה שלנו יש אמצעי הרס שונים, ועם מרכיבים מודרניים יותר מאלו של מדינות נאט"ו, וכאשר שלמותה הטריטוריאלית של ארצנו נמצאת תחת איום, אנחנו בהחלט נשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי להגן על רוסיה ועל עמנו", אמר והוסיף: "זה לא בלוף".

ההצהרה של פוטין מגיעה יום אחד לאחר שהקרמלין הודיע כי בכוונתו לקיים בחירות באזורים שבשליטת רוסיה, אלה שבמזרח ובדרום אוקראינה, בתקווה שהמהלך יאפשר להם להצטרף לשטח רוסיה.

משאלי העם צפויים להתחיל ביום שישי באזורי לוהנסק, חרסון, זפוריז'יה ודונייצק. אם האזורים הללו יצביעו בעד הצטרפות, סגן ראש מועצת הביטחון של רוסיה אמר כי זה יאפשר למדינתו להשתמש "בכל אמצעי" כדי להגן עליהם. 




YOU MIGHT ALSO LIKE