לכבוד יום הפונץ׳ שייערך מחר: 3 מתכונים למשקה המסורתי
בין אם הוא קר ובין אם הוא חם, הפונץ׳ הוא אחד המשקאות האלכוהולים המהנים והטעימים ביותר, כזה שמתאים לכל חגיגה, או סתם לסוף היום. הוא הגיע אלינו במקור מהודו הרחוקה, עבר באנגליה, והתפשט אט אט בכל העולם והפך לאחד המשקאות האהובים ביותר

הפונץ׳ כבר מזמן הפך לאחד המשקאות האלכוהולים האהובים ביותר בעולם, כזה שמתאים לכל מסיבה ומשדרג אותה ברגע. החדשות הטובות הן, שבניגוד למשקאות אלכוהולים אחרים, וקוקטיילים בפרט, הפונץ׳ קל במיוחד להכנה. הנה שלושה מתכונים סופר שווים, פשוטים וטעימים למשקה המסורתי. 

פונץ׳ חם ארומטי

רכיבים:

בקבוק יין אדום יבש  

כוס וחצי מיץ תפוזים סחוט טרי (או נקטר תפוזים)

1/2 לימון, פרוס לפרוסות דקיקות עם הקליפה

1/2 כוס סוכר

מקל קינמון שלם

5 מסמרי ציפורן שלמים

הוראות הכנה:

מחממים בסיר את כל החומרים, רק עד לסף רתיחה (רתיחה תגרום לאלכוהול להתנדף, דבר שיוציא את כל העוקץ מהפונץ'). מערבבים ומוודאים שכל הסוכר נמס לגמרי. מגישים מיד, בכוסות נאות. אפשר לשמור על חומו של הפונץ' מעל מתקן כלשהו לשמירת חום, ואפשר אפילו לשוב ולחמם על הכיריים מעת לעת, או במיקרוגל, תוך הקפדה על הימנעות מרתיחה.

פונץ׳ פירות קיץ

חומרים:

1/4 אבטיח

1/2 מלון

2 אשכולות ענבים

בקבוק יין לבן מוגז

אופן ההכנה:

חותכים את האבטיח והמלון לכדורים בעזרת כף פריזאן. חוצים את הענבים. יוצקים על הפרות את היין ומכסים בניילון נצמד. שמים במקרר למשך הלילה לספיגת טעמים ומגישים

פונץ׳ קלאסי

רכיבים:

1 בקבוק יין אדום יבש (לא להתפרע עם יין יקר, אבל גם לא ללכת על משהו גרוע מדי)

100 מ"ל טריפל סק או ברנדי משמש

100 מ"ל מיץ תפוזים 

1/2 כוס סוכר 

1/2 כוס מים 

1 תפוח ירוק מקולף וחתוך לקוביות 

אגס מקולף וחתוך לקוביות 

חופן משמשים מיובשים 

1 מקל קינמון 

3 ס"מ שורש ג'ינג'ר קצוץ

הוראות הכנה:

מתחילים עם יצירת סירופ – מכניסים לסיר את הסוכר, המים, הפירות, הקינמון והג'ינג'ר ומחממים באטיות עד שהנוזלים מצטמצמים ומתקבל נוזל סמיך.  מוסיפים את היין, הטריפל סק ומיץ התפוזים ומחממים לטמפרטורה של 60 מעלות בערך. בהגשה אפשר ורצוי להוסיף עוד נגיעה של ברנדי או רום ופלח תפוז.

YOU MIGHT ALSO LIKE