ראש עיר דמוקרטי מטקסס בתוכנית הסעת מהגרים משלו: "אנחנו עוזרים להם"
על פי ההוראה של אוסקר ליסר, ראש עיירת הגבול אל פאסו, המהגרים יקבלו הסעה לערים אליהן הם מבקשים להגיע, והעיר תדאג לרווחתם עד לסיום המסע. "נתייחס אליהם כמו אל בני אדם"

הסעות המהגרים ממדינות הגבול אל ערים ליברליות הפך לאחד הנושאים השנויים הנמצאים בראש סדר היום ומהווים מחלוקת בין שני קצוות המפה הפוליטית, כאשר צד אחד תומך במאבק וצד שני מגנה אותו בתוקף. 

אך ראש עיר דמוקרטי מטקסס הצליח לשלב בין השניים, כאשר החל להסיע מהגרים בלתי חוקיים אל ערים ליברליות ברחבי ארצות הברית - עם הרבה התחשבות ברצונות והרווחה שלהם. 

(צילום: רויטרס)

אוסקר ליסר, ראש עיירת הגבול אל פאסו, התראיין ביום ראשון לרשת ABC בעוד העירייה החלה בחקיקת תוכניות משלה, של השכרת אוטובוסים המובילים מהגרים בלתי חוקיים לערים כמו ניו יורק.

עם זאת, ליסר טען כי המדיניות שלו שונה מזו של טקסס, שכן אל פאסו תברר לאן כל מהגר מחפש להגיע - ותארגן לו הסעה הישר ליעד אליו הוא חפץ, לצד שירותים שונים שיסופקו לו, כמו אוכל. 

"זה מאוד חשוב שלא נשלח אף אחד לאן שהוא לא רוצה ללכת", אמר ראש העיר. "אנחנו מוודאים שאנחנו עוזרים להם… ומעלים אותם לאוטובוסים עם אוכל, דואגים שהם יגיעו ליעד שלהם, ומוודאים שתמיד נמשיך להתייחס אליהם כמו אל בני אדם".

חלק מהסיבות לתוכנית של ליסר היא להסיע את המהגרים לערים שונות כדי שלא יאלצו לגור ברחובות אל פאסו. עם כ-2,000 חוצי גבול מדי יום המגיעים לעיר, השירותים השונים באל פאסו מתקשים לעמוד בקצב.

"המטרה שלנו, והיא תמשיך להיות המטרה, היא לעולם לא לתת למישהו לישון ברחובות אל פאסו. לוודא שאף אחד לא יהיה חסר בית, שאף אחד לא יהיה רעב", אמר ראש העיר. 

כזכור, מושל טקסס הרפובליקני גרג אבוט יצא בחודש אפריל ב"מבצע הכוכב הבודד", והחל לשלוח אוטובוסים מלאים במהגרים אל ניו יורק, וושינגטון הבירה ושיקגו - מה שדרש עשרות מיליוני דולרים. אחרי שאריזונה החלה גם היא להסיע את חוצי הגבול לערים הליברליות - בימים האחרונים מדינה חדשה הצטרפה למאבק.

שני מטוסים ועליהם 50 מהגרים יצאו בשבוע שעבר מפלורידה אל האי היוקרתי מרתה'ס ויניארד שבמסצ'וסטס, זאת בהוראתו של המושל רון דה-סנטיס. 

אז, הדוברת של המושל אישרה את המהלך ואמרה: "מדינות כמו מסצ'וסטס, ניו יורק וקליפורניה יטפלו טוב יותר באנשים האלה שהם הזמינו אל ארצנו על ידי תמריצי הגירה באמצעות ייעודן כ'מדינות מקלט' ותמיכה במדיניות הגבול הפתוחה של ממשל ביידן".




YOU MIGHT ALSO LIKE