לאחר 35 שנה: ״פנטום האופרה״ יורד מהבמות
המחזמר הוותיק והאהוב, שרץ למעלה משלושה עשורים, יורד הבמה באופן רשמי וסופי, זאת לאור צניחה דרמטית בכמות הצופים, כתוצאה מהשפעות הקורונה על עולם התיאטרון. לפי הדיווחים, המופע האחרון יוצג בפעם האחרונה בחודש פברואר של השנה הבאה

פנטום האופרה הוא כנראה המחזמר המצליח ביותר בכל הזמנים, אשר עלה לראשונה אי שם בשנת 1986, והוא מבוסס על הרומן הגותי ״פנטום האופרה״ מאת גסטון לרו. העלילה עוסקת באהבתו הנכזבת של גאון מוזקלי לזמרת אופרה מצליחה ויפה במאה ה-19, בפריז. 

המוזיקה לאור המחזמר כוללת מוזיקה גותית, מוזיקה קלאסית ואופרה, ומוזיקת מחזמר. כאמור, מדובר על המחזמר המצליח ביותר, כאשר הרווחים שלו עומדים על למעלה מ-5.6 מיליארד דולר, והוא רץ במשך 35 שנים. לפי הדיווחים, ההצגה האחרונה תתקיים בחודש פברואר בשנת 2023, זאת כתוצאה מקריסת הענף מאז ימי הקורונה.

״פנטום האופרה״ הינה הפקה יקרה במיוחד, הכוללת תלבושות ותפאורה יוקרתית במיוחד, זאת לצד להקה גדולה של שחקנים, שחקניות ותזמורת. עוד דווח כי בשבוע שעבר המחזמר המצליח הכניס רק 868 אלף דולר, וכך ההפקה הבינה כי אין מנוס. 

כזכור, לפני שנתיים, בעיצומה של מגפת הקורונה, התקבלה לראשונה ההחלטה להוריד את המחזמר בגרסתו הלונדונית. ההפקה הראשונה אי פעם של ״פנטום האופרה״ עלתה בלונדון, בשנת 1986, ומאז צפו בו למעלה מ-145 מיליון אנשים וב-17 שפות. נראה כי ירידת המחזמר מכתירה את ״שיקגו״ כמחזמר המצליח והפופולרי ביותר במקום, שהחל לרוץ בשנת 1996. 



YOU MIGHT ALSO LIKE