השינויים הקטנים שיעזרו לכם להימנע מאכילה מופרזת
החגים בפתח והם הולכים להביא איתם לא מעט פיתויים ופחמימות, אך החדשות הטובות הן כי באמצעות כמה צעדים פשוטים, ניתן בהחלט להימנע ממצב בלתי רצוי של אכילה מופרזת, החל מגודל הצלחת, ועד סידור המקרר. הנה כל הפרטים

כאשר החגים בפתח, ואיתם ארוחות חג מפוארות ושלל פיתויים, מומלץ לתת מבט נוסף על האופן בו אנו פועלים, או נכון יותר לומר, אוכלים. די מהר נגלה כי רבים מאיתנו אוכלים באופן אוטומטי ולעיתים גם הרבה יותר ממה שאנו צריכים באמת, מה שכידוע מוביל לתחושת כבדות, עייפות, ועוד.

כמו כן, חשוב לדעת כי גם מזון הנחשב בריא, בכמויות גדולות יכול להוביל להשמנה ואי נוחות. לכן, מה שחשוב הוא הכמויות. ריכזנו עבורכם כמה טיפים קטנים שיעזרו לכם לשלוט על מה שנכנס לפה, ויותר מכל על כמה.  

גודל הצלחת 

כדי לאכול פחות כדאי לבחור מראש צלחת קטנה יותר, כך האוכל שמונח עליה יראה בכמות גדולה ויפה. ואילו כדי לאכול יותר ירקות כדי להיעזר דווקא בקערה גדולה ולמלא אותה בירקות טובים.

סירים במטבח

כשסירי המזון עומדים במרכז השולחן קל יותר לקחת מהם עוד ועוד, לכן נסו דווקא לשים בצלחת את האוכל כבר במטבח והגישו לעצמכם או לאורחים צלחת מוכנה.

סדר וניקיון 

מחקרים של השנה האחרונה חושפים כי כאשר המטבח מבולגן אנשים נוטים לאכול בו יותר, בנוסף, כאשר אנשים חוזרים מאימון, הם נוטים לאכול יותר מאשר כשהם נקיים לאחר מקלחת.

אכילה איטית 

הקציבו לארוחה שלכם לפחות עשרים דקות ואכלו בנחת. זה הזמן בערך שלאחריו הורמוני השובע מתחילים לאותת ממערכת העיכול אל המוח שאכלנו מספיק. אם נאכל הרבה ומהר ייתכן ונעמיס על עצמנו יותר מכפי שיכולנו להסתפק בו, לו אכלנו יותר לאט.

תיעדוף במקרר 

סדרו את המקרר כך שהאוכל הבריא נראה במדף שמול העיניים והקרוב ליד. מחקרים מראים כי הסיכוי שנאכל את המזון הראשון שנראה בארון או במקרר גבוה פי שלוש מאכילת מזון אחר.  

בלי מסכים

התמקדו בארוחה שלכם ולא במסך הנייד, המחשב או הטלווזיה. כאשר אנו אוכלים תוך הסחת דעת אנחנו לפעמים מכניסים יותר ממה שאנחנו באמת צריכים. קחו לעצמכם הפסקת ארוחה אמיתית שכוללת גם הפסקה מניידים ועבודה.

אל תאכלו מהשקית

פיצוחים או שאר נשנושים - לא משנה מה אתם אוכלים, הקפידו להעביר לצלחת ולהניח כמות מדודה. כשאוכלים מהקופסה או מהקערה, נוטים לאכול יותר בעיקר משום שלא יודעים כמה אכלנו באמת.  

YOU MIGHT ALSO LIKE