נכנסים לעונה הקרה בריאים: 4 דרכים לחזק את המערכת החיסונית ללא תרופות
מי שמגן עלינו מפני מזהמים וחיידקים שונים היא כמובן מערכת החיסון שלנו, אך כמו כל דבר בגופנו, גם היא צריכה השגחה וטיפול, על מנת שתוכל לבצע את תפקידה על הצד הטוב ביותר. בדיוק בשביל זה ריכזנו עבורכם 4 טיפים פשוטים וקלים ליישום לשמירה וחיזוק המערכת

הבריאות הגופנית והנפשית שלנו הולכות ביחד, היום זה כבר ברור לכל אחת ואחד. בשנים האחרונות מחקרים רבים הוכיחו שוב ושוב כי מצבים של סטרס משפיעים בראש ובראשונה על מערכת החיסון וכאשר היא לא חזקה מספיק אנו עלולים לפתח מחלה או לתפוס וירוס. החדשות הטובות הן כי אימוץ של מספר עקרונות פשוטים ישפרו את העמידות של הגוף ויחזקו את מערכת החיסון. הנה 4 עקרונות יסוד לשמירה על איזון נפשי: 

שינה, פעילות גופנית, תזונה והפחתת סטרס

עולם הרפואה המשלימה מציע שיטות טיפול רבות: דיקור סיני, רפלקסולוגיה, טווינא שיאצו, ועוד, כולן נועדו להשיב את הגוף לאיזון ולחזק את מערכת החיסון. לצד זאת, רצוי לשמור על תזונה מאוזנת, שינה איכותית ופעילות גופנית.

הפחתת לחץ

לחץ הוא מנגנון אנושי הישרדותי שנועד לסייע לנו לצאת ממצוקה. אך כאשר הוא נמשך לאורך זמן הוא הופך מזיק ואף קטלני, כך הראו מחקרים שהוכיחו כי סטרס מעלה את לחץ הדם, את רמות הסוכר ואף עלול לגרום לשורה של מחלות, ביניהן סרטן. לכן, להפחית את הלחץ, הקפידו על מנוחות, פנו לעצמכם זמן איכות לדברים החשובים לכם. כמו כן, הפחיתו קצת בצריכת החדשות ובמסכים בכלל, הקפידו על שינה טובה שתמלא את המצברים ועוד. לבסוף, אל תשכחו כי גם פעולות אקטיביות יכולות לעזור – ריקוד, שירה או עיסוי מקצועי.   

שינה איכותית

השינה בריאה וחשובה לנו ולתפקוד של מערכת החיסון בפרט. למעשה, שינה איכותית תסייע לירידה במשקל, תעזור לכם לחשוב בצלילות ואף מונעת סטרס.  

פעילות גופנית

צאו להתאמן בשחייה, בריצה, באופניים, בהליכה, או כל מה שמתאים לכם. הספורט לא רק משפר את תפקוד הגוף, אלא מעניק תרומה גדולה לשיפור ההרגשה ועל הדרך גם מסייע בסילוק רעלים מהגוף, מייצר תנועה ומחזק את המערכת החיסונית.

תזונה נכונה

מומלץ לוותר ככל הניתן על מתוקים, על מזונות מתועשים ועוד. הגיע הזמן  לבחור במזונות עשירים בנוגדי חמצון כמו ירקות ופירות. בנוסף, העניקו לעצמכם ארוחות מושקעות כך שהאוכל יהיה על הצלחת הוא יורכב מכמה צבעים. בנוסף, ודאו כי צריכת האבץ שלכם מספקת שכן זהו מינרל שמחזק את מערכת החיסון.



YOU MIGHT ALSO LIKE