הסעות המהגרים מהגבול לערים דמוקרטיות: ממשל ביידן בוחן צעדים נגד המושלים הרפובליקנים
גורמים רבים בוושינגטון דנו כיצד לפעול נגד המושלים של טקסס, פלורידה ולואיזיאנה - אשר שולחים חוצי גבול את ערים דמוקרטיות ליברליות

ממשל ביידן בוחן אילו צעדים הוא יכול לנקוט נגד מושלים רפובליקנים אשר שולחים מהגרים בלתי חוקיים מעיירות הגבול אל ערים דמוקרטיות.

בפגישה שנערכה ביום שישי בהשתתפות פקידי הבית הלבן, יחד עם גורמים ממשרדי ביטחון המולדת, מזכירות המדינה, משפטים וההגנה, הצדדים דנו בנושאים הקשורים למשבר הגבול - כאשר ברקע מספר שיא של מהגרים הגיעו השנה באופן לא חוקי אל ארצות הברית. 

הדיון נקבע לפני שמושל פלורידה, רון דה-סנטיס, שלח ביום רביעי שני מטוסים ועליהם אנשים שחצו את הגבול באופן לא חוקי הישר אל האי מרתה'ס וינלד שבמסצ'וסטס - אך כן נקבע ברקע שבועות רבים שבהן אוטובוסים מלאים במהגרים נשלחים מטקסס ואריזונה אל וושינגטון הבירה, שיקגו וניו יורק. כזכור, ביום חמישי הגיעו שני אוטובוסים ממש אל מחוץ למעונה של סגנית הנשיא קמלה האריס.

בפגישה, הגורמים הדמוקרטים השונים גינו את הפעולות של המושלים כ"תיאטרון פוליטי" אשר מנצל מהגרים.

הנשיא ג'ו ביידן אמר בנאומו ביום חמישי כי "הרפובליקנים משחקים בפוליטיקה עם בני אדם, משתמשים בהם כאביזרים. מה שהם עושים הוא פשוט לא בסדר, לא אמריקאי, מעשים פזיזים". 

"יש לנו תהליך לניהול מהגרים בגבול. אנחנו עובדים כדי לוודא שזה בטוח, מסודר ואנושי", המשיך הנשיא בנאום באירוע הגאלה במכון ההיספני של הקונגרס. "בכירים רפובליקנים לא צריכים להתערב בתהליך הזה על ידי ביצוע הפעלולים הפוליטיים האלה".

(צילום: Shutterstock)

הרפובליקנים אומרים שהמהגרים כולם מתנדבים לאוטובוסים. רבים מחוצי הגבול אומרים כי הם אסירי תודה על הנסיעה החינמית לאחת הערים הגדולות, אבל אחרים טענו כי הם חשבו שהם נשלחים למקומות אחרים. 

המושל דה-סנטיס התייחס ביום חמישי לצעדים עליהם הורה, והזכיר את טיסות הלילה החשאיות שבוצעו בהנחיית ממשל ביידן, אשר העבירו מהגרים קטינים אל אזורים אחרים בארה"ב. 

"ביידן היה מטיס אנשים באמצע הלילה, זורק אותם ברחבי הארץ הזאת. לא הייתה אזהרה, וכל האנשים האלה בעיר הבירה ובניו יורק אמרו שהם גאים בזה", אמר. אך כעת, "ברגע שאפילו משהו קטן ממה שעיירות הגבול שלנו מתמודדות איתו כל יום מובא לפתח דלתן, הן פתאום משתוללות".





YOU MIGHT ALSO LIKE