המצב מתדרדר: עלייה בפשיעה האלימה ברחבי ארצות הברית
ניתוח נתונים משטרתיים מראה כי אירועי פשע, בעיקר שוד ותקיפות בנסיבות מחמירות, עלו בשישה החודשים הראשונים של 2022. עם זאת, מקרי הרצח והאונס רואים ירידה

הפשיעה האלימה הכוללת ברחבי ארצות הברית ממשיכה להיות במגמת עלייה - למרות שנראית ירידה קלה במקרי רצח והאונס. כך על פי דו"ח אמצע השנה של איגוד ראשי הערים הגדולות (MCCA) בשיתוף איגוד בכירי משטרה.

זירת פשע בניו יורק (צילום: Shutterstock)

הדוח, אשר מבוסס על סקר שנערך בקרב 70 סוכנויות משטרה מרכזיות, מצא כי אירועי הפשיעה האלימה עלו ב-4.4 אחוזים בששת החודשים הראשונים של שנת 2022, עם 236,962 אירועים שדווחו לעומת 226,967 בשנה שעברה. 

שוד ותקיפות בנסיבות מחמירות היוו את עיקר העלייה, עם כ-13 אחוזים וכמעט 3 אחוזים, בהתאמה. 

עם זאת, הדו"ח מצא כי העלייה שחוותה ארצות הברית במקרי הרצח מאז 2020, מראה סימני האטה, כאשר אירועים כאלה ירדו ב-2.4% בשנת 2022 לעומת השנה שלפני. כך גם עם מקרי אונס, שרשמו ירידה של 5.1% בהשוואה לאותה תקופה ב-2021. 

"בעוד שהסוכנויות החברות ב-MMCA ממשיכות לפתח אסטרטגיות חדשות וחדשניות לטיפול בפשיעה האלימה הגואה, יש צורך מובהק לנהל שיח לגבי הגורמים המניעים והכשלים השיטתיים שתרמו למצב הנוכחי", נמסר מהאיגוד בהודעה לעיתונות.

בין סוכנויות המשטרה שנכללו בסקר היו שוטרים במחוז נסאו בלונג איילנד, משטרת לוס אנג'לס, שיקגו, מיאמי, ניו אורלינס ופילדלפיה. 

מומחים מאשימים את ההגבלות שהוטלו בזמן המגפה והתחושות האנטי-משטרתיות הגוברות, וציינו כי רשויות אכיפת החוק נסוגו מאכיפה בעוד שנמשכים הקולות לצמצום מימון המשטרה. 

הדוח מגיע בעוד שבחירות אמצע הקדנציה מתקרבות בצעדי ענק, והשפיעה מעסיקה מאוד את הבוחרים. על פי ניתוח של FiveThirtyEight\Ipsos, האלימות בנשק והפשע נמצאים במקום השני, אחרי האינפלציה, כנושא החשוב ביותר עבור המצביעים האמריקאים. 

"אין ספק שהנסיגה המשטרתית התחילה בקורונה, המשיכה עם ג'ורג' פלויד, אז עם התנועה הקוראת להפסיק את מימון המשטרה וגם הפעולות של תובעים פרוגרסיביים - כל אלה תרמו לעלייה באלימות שאנו רואים ברחובות הערים הגדולות שלנו", אמר סגן נציב לשעבר של משטרת פילדלפיה, ג'וזף סאליבן, בראיון שהעניק מוקדם יותר השנה.

בעוד שסאליבן ציין את החששות של אנשים מטקטיקות המשטרה, הוא הזהיר שחלק מהמדיניות נגד אכיפת החוק הלכה רחוק מדי. 

"אנחנו רוצים לוודא שאנחנו עובדים בצורה נכונה מבחינה חוקית, אבל אנחנו צריכים לחזור לשיטור יזום. אנחנו לא יכולים להמשיך בנתיב שבו אנחנו מתעלמים מכל הפשעים הקלים, כי ככה זה יוצר אווירה של כאוס ואי סדר, שאכן מוביל לעבירות חמורות יותר", הוסיף. 



YOU MIGHT ALSO LIKE