אוטובוס מהגרים נוסף הגיע מטקסס לשיקגו - וראשת העיר מבקשת את עזרת הציבור
לורי לייטפוט פנתה לתושביה, בבקשה שיתנדבו או יתרמו מה שהם יכולים כדי לסייע למסתננים אשר מגיעים לעיר כחלק מהמאבק של גרג אבוט בשטף המהגרים במדינתו

לאחר שאוטובוסים עם מהגרים שהגיעו מטקסס אל שיקגו, גורמים רשמיים בעיר פרסמו בקשה לציבור להתגייס כמתנדבים ולהעביר תרומות כדי לסייע לחוצי הגבול. 

(צילום: Getty Images)

אוטובוס ועליו כ-50 מהגרים הגיע ביום ראשון לשיקגו, ימים לאחר הגעת האוטובוס הראשון שנשלח מטקסס, ועליו היו כ-90 חוצי גבול. זאת, כחלק ממאבק פוליטי של המושל הרפובליקני גרג אבוט, שכבר הסיע אלפי מסתננים אל וושינגטון וניו יורק

ראש עיריית שיקגו, לורי לייטפוט, תקפה את המדיניות של מושל מדינת הכוכב הבודד, ודחקה ברשויות שם לשתף פעולה כדי לדאוג לטיפול אנושי יותר עבור המהגרים. לדבריה, היא עדיין לא שמעה מאף פקיד מטקסס. 

בינתיים, בניסיון להתמודד עם שטף המהגרים המפתיע, העיר שיקגו הקימה אתר אינטרנט עבור תושבים המעוניינים להתנדב לעזור למהגרים או לתרום כספים, בגדים, אוכל וכדומה. ראשת העיר אמרה כי כבר כמה ארגונים מסייעים להם: "אנחנו עם מסבירת פנים, אז אנחנו תמיד נתקדם ונעשה את הדבר הנכון כדי לוודא שמהגרים שמגיעים לעיר שלנו יתקבלו היטב".

"הוא שולח בני אדם, לא מטענים, לא משא, אלא בני אדם ברחבי הארץ ליעד לא ברור. הוא מייצר משבר אנושי, וזה לא נשמע לי הגיוני", אמרה לייטפוט.

ביום שישי האחרון, המושל אבוט צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "מבצע הכוכב הבודד ממשיך להילחם במשבר הגבול המסוכן של ביידן. כדי להקל על הקהילות טקסס המוצפות, הסענו יותר מ-7,600 מהגרים לוושינגטון הבירה, למעלה מ-1,900 לעיר ניו יורק, ו-95 מהגרים הגיעו ביום רביעי לשיקגו".

לפני כשבועיים, ראש עיריית וושינגטון מיוריאל באוזר, קיבלה דחייה לבקשה של מהפנטגון להפעיל את המשמר הלאומי כדי לסייע בטיפול אלפי המהגרים שהגיעו לעיר הבירה מטקסס. 

בתגובה, באוזר הדמוקרטית צייצה: "אנחנו נאבקים עם מערכת הגירה מקולקלת במדינה שלנו, ואנחנו יודעים שהערים שלנו לבדן לא יכולות לתקן את זה. נמשיך לעבוד עם שותפים פדרליים ועם ארגונים לא ממשלתיים מקומיים עבור הדרך הטובה ביותר להקים מערכות שיאפשרו לנו לנהל את המשבר ההומניטרי המתמשך הזה". 



YOU MIGHT ALSO LIKE